اقتصادی

ممنوعیت استفاده از منابع صندوق توسعه در مصارف بودجه‌ای با دستور رهبری

نایب رئیس برنامه بودجه و کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جزئیات بودجه کمیسیون ، مطابق با دستور دیوان عالی کشور مبنی بر منع استفاده از منابع بودجه توسعه برای برای اهداف بودجه

محمد خدابخشی در گفت وگو با نازک نارنجی ، با اشاره به جزئیات بودجه کمیسیون بودجه و بودجه گفت: 3 ، 4 و 5 را در بودجه 1400 کشور با موضوع تهیه مجوز سرمایه گذاری ، نظافت ، تساوی حقوق بازنشستگی و حضور پورمحمدی معاون وزیر اقتصاد برنامه و سازمان بودجه و کارشناسان مرکز تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق مصوبه فعلی این کمیسیون ، دولت مجاز است از 30 میلیارد دلار باقیمانده سالهای گذشته و 30 میلیارد دلار دیگر از محل اعتبارات استفاده کند و دولت تضمین هایی برای اجرای آن ارائه می دهد پروژه ها از طریق تأمین مالی ، این استقراض دولت نیست ، بلکه تضمین های دولت برای تأمین مالی خارجی است که با تضمین های بانکی برای بخش خصوصی پشتیبانی می شود.

خدابخشی ادامه می دهد: “به همین ترتیب ، دولت از طریق اسناد خزانه ، بدهی های نهایی اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی ، خصوصی) ، م institutionsسسات و سازمان ها و اردوگاه های غیردولتی دولتی خاتم الانبیا ، ساخته شده بر اساس قوانین و مقررات مربوطه در پایان سال 1399 ، با تأخیر قطعی دریافت شده توسط دولت از این افراد ، به پرداخت 15 reduced کاهش یافته است رسید نقدی تصفیه شده تا مبلغ 500000000000 ریال که طبق تصمیم فعلی کمیسیون ، پرداخت 15٪ پول نقد به پیمانکار کسر می شود

وی افزود: مواردی از تبصره 4 بودجه ملی كه برای استفاده از صندوق توسعه ملی مورد استفاده قرار گرفت ، برای در نظر گرفتن دولت و ارائه پیشنهاد آن در حال بررسی است و باید مطابق ترتیب دیوان عالی کشور ، استفاده از منابع صندوق توسعه ممنوع برای اهداف بودجه.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: همچنین دولت 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات و تساوی بازنشستگان و بازپرداخت بدهی های تأمین اجتماعی اختصاص داده است كه به همین دلیل است. تعداد کل در جلسه امروز ثابت است. مسئله ای را که باید جداگانه پرداخت شود مشخص کنید و به مجلس ارائه دهید و همچنین اعتبار مربوطه را به اعتبارات عمومی در بودجه عمومی اضافه کنید.

خدابخشی اظهار داشت: طبق تبصره 4 این لایحه ، بانک های تجاری و متخصص مجاز به ارائه تسهیلات ارزی به ارزش ریال تا سقف 3 میلیارد دلار در سال 1400 از منابع موجود هستند به سرمایه گذاران بخش خصوصی ، تعاونی ها و م institutionsسسات غیر دولتی و قرارگاه سازندگی خاتم. ” برای اجرای پروژه های بلند مرتبه توسعه صنعت نفت و گاز با اولویت در مخازن مشترک و افزایش میزان بازیافت ، به العنبیا بپردازید که در جلسه امروز تصویب شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا