اقتصادی

تامین بودجه صندوق نوآوری مشروط به کسب درآمدهای فروش مواد خام و عوارض گمرکی

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده است، گفت: این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که باید محقق شود.

به گزارش نازک نارنجی، دکتر محمدصادق خیاطیان در حاشیه سی و هفتمین رویداد تبادل فناوری حوزه صنایع غذایی درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خیلی مهم و برنامه‌ریزی‌های جدی در صندوق نوآوری، توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر این شرکت‌ها بازاری برای تجاری‌سازی محصولات خود در اختیار نداشته باشند، حتی اگر محصول دارای تکنولوژی بالایی باشد، شرکت‌ها قادر به ارتقای کار و محصول خود نخواهند بود.

خیاطیان تاکید کرد: از این رو رویدادهایی شبیه رویداد امروز که در حوزه صنایع غذایی است، باعث به هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع غذایی به عنوان بازار محصولات این شرکت‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون چند دوره از این رویدادها برگزار شده و مجموعه سازمان اتکا نیز  علاقه‌مند بود تا نیازهای فناورانه خود را در این رویدادها مطرح کند و ما نیز با انتشار فراخوانی، شرکت‌های دانش بنیان را درکنار یکدیگر قرار می‌دهیم تا بتوانند تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی را امضا کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در این رویداد، خاطر نشان کرد: طی چند ساعتی که از برگزاری این رویداد می‌گذرد، موافقت‌های اولیه صورت گرفت و مرحله بعدی توافق بر روی جزئیات است.

خیاطیان گفت: پیش‌بینی ما این است که بخش عمده‌ای از این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد، منجر و اسباب توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

خیاطیان درباره بودجه‌ای که قرار بود به صندوق نوآوری واریز شود، گفت: خوشبختانه در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده است که این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که باید محقق شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: این درآمدها مربوط به مواد خام و عوارض گمرکی است که آیین‌نامه‌های آن در دولت تصویب شده است و به‌زودی اجرایی خواهد شد و منابع صندوق نیز به مرور واریز خواهد شد.

خیاطیان در زمینه تامین مالی جمعی، گفت: ما امسال متناسب با شعار سال، یک بسته تولید را برای دانش‌بنیان‌ها طراحی کردیم که شبکه بانکی کشور استقبال خوبی از آن کرده است و با ۴ بانک به تفاهم رسیدیم که با معرفی صندوق و مشارکت صندوق بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیانی را که در بسته رشد تولید قرار گرفته و بتوانند امسال رشد را محقق کنند، از این ظرفیت و از این منابعی که در شبکه بانکی پیش‌بینی شده، استفاده کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: ما حدود ۱۰ همت را با بانک‌ها به توافق رسیدیم تا برای بسته رشد تولید استفاده کنیم.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا