اقتصادی

برگزاری رویدادی با رویکرد تامین مالی اقتصاد دانش‌بنیان‌ در اردیبهشت

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از برگزاری رویداد فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس خبر داد و گفت: بررسی راهکارهای تامین مالی از محورهای این رویداد است.

به گزارش نازک نارنجی، هاشم آقازاده امروز در نشست خبری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری با اشاره به توجه جدی کشور به اقتصاد دانش‌بنیان و اجرای اقدامات ارزشمند در این حوزه، گفت: موفقیت برجسته‌ای که زیست‌بوم دانش‌بنیان داشته‌اند، منوط به نامگذاری سال گذشته به نام دانش‌بنیان‌ها و تصویب قانون جهش تولید در مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا در معاونت علمی توسعه و بهبود فضای دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفت، افزود: علاوه بر آن در سال گذشته با انتصاب دکتر دهقانی فیروزآبادی به عنوان معاون علمی رئیس‌جمهوری، به این نهاد، اقتصاد دانش‌بنیان نیز اضافه شد و بر این اساس تامین مالی در ماموریت جدید معاونت علمی قرار گرفت.

آقازاده، پیشرفت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در تامین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه ساختار معاونت علمی در راستای توسعه تامین مالی تغییر یافت و این حوزه در اولویت بالاتری قرار گرفت.

دستیار معاون علمی رئیس‌جمهوری ادامه داد: تاکنون روال تامین مالی برای اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور بر مبنای تامین مالی دولتی بوده است که از طریق نهادهایی چون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شد، ولی این منابع محدود است و از سوی فعالان این حوزه در حال توسعه کمی و افزایش حجمی منابع مالی مورد نیاز هستند.

آقازاده، بازار پولی و بانکی، بورس بیمه و شرکت‌های بزرگ و عمومی، شتابنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری را از ابزارهای تامین مالی اکوسیستم دانش‌بنیان کشور ذکر کرد و گفت: در سال گذشته تصمیم به برگزاری رویدادی در حوزه تامین مالی با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: این رویداد با عنوان فینوتکس همزمان با رویداد اینوتکس در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

آقازاده، محور بحث و تبادل نظر این رویداد را توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تامین مالی عنوان کرد و یادآور شد: به منظور برگزاری نظام‌مند شورای سیاست‌گذاری این رویداد به ریاست معاون علمی رئیس‌جمهوری تشکیل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا