اقتصادی

رونمایی ۱۲محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی/اعطای جایزه طراحی صنعتی به ۳ دستاورد

معاون نوآوری فناوری و تجاری سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از آغاز به کار نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی از 28 آذرماه خبر داد و گفت: در این رویداد 12 محصول دانش بنیان رونمایی شد.

به گزارش نازک نارنجی، محمدحسین بهشتی، رئیس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در نشست خبری امروز سه شنبه 24 آذرماه با بیان اینکه دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همزمان برگزار می شود. به عنوان بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فناوری در بازار افزود: این نمایشگاه از سال 92 آغاز به کار کرد و تاکنون 9 نشست برگزار شده است و دهمین دوره نیز از شنبه 19 تا 22 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود. .

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران 296 شرکت در 293 غرفه حضور دارند و بیش از 9 هزار محصول را به نمایش می گذارند، گفت: در نهمین دوره آن 442 شرکت دانش بنیان وجود دارد که 187 شرکت تولید کردند. میلیارد تومان فروش این شرکت هاست و 57 میلیارد تومان از این مبلغ به عنوان یارانه به معاونت علمی و فناوری دانشگاه پرداخت شد.

به گفته این مسئول، در دوره نهم با ساخت محصولات دانش بنیان و فروش آن به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی از خروج یک هزار و 700 میلیون دلار جلوگیری شد.

بهشتی فروش 9 نسخه اخیر تجهیزات و مواد آزمایشگاهی تولید شده در ایران را بیش از یک هزار و 330 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: فراخوان دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات شهریورماه امسال منتشر شد که 610 شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور (338 شرکت دانش بنیان، 272 واحد فناور) اعلام آمادگی کردند که در نهایت به 296 شرکت با بیش از 9 هزار محصول دانش بنیان که در این نمایشگاه دیده می شود، عرضه شود. 500 محصول ارائه شده در این دوره از نمایشگاه در سطح یک فناوری هستند.

حمایت معاونت علمی از محصولات دانش بنیان

رئیس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران سخت با اشاره به حمایت معاونت علمی تجهیزات، تصریح کرد: پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز تحقیقات علمی و دولتی. بر اساس سطح محصولات و حمایت معاونت آموزشی از محصول سطح اول 40 درصد و محصول سطح دوم 25 درصد و سطح سوم 10 درصد در نظر گرفته شده است.

وی اعطای تسهیلات اجاره به خریداران محصولات دانش بنیان را از دیگر حمایت های این معاونت عنوان کرد و افزود: تسهیلات اجاره 8 تا 10 درصدی برای خریداران بخش خصوصی در محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق خط اعتباری 20 میلیارد تومانی. پرداخت به صندوق نوآوری و شکوفایی از محل صندوق توسعه فناوری نانو، ضمن تشویق شرکت ها به توسعه فعالیت های خود، 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم به صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

جایزه طراحی صنعتی

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعطای جایزه ایران را از دیگر بخش های دهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: از مرکز طراحی ایران در با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین دوره جایزه طراحی ایران در حوزه‌های «تجهیزات آزمایشگاهی» و پزشکی، «آموزش، ورزش و سرگرمی»، «صنایع دستی و بسته‌بندی»، «طراحی فضای نوآوری و فناوری» و ماشین آلات صنعتی و تجهیزات کامپیوتری» برگزار می شود.

وی در خصوص جزئیات این جایزه گفت: این بار 108 طرح از جایزه برگزیده شدند و در مرحله دوم داوری 59 طرح برگزیده شدند و در نهایت این جایزه به سه طراح صنعتی تعلق می گیرد.

افشای محصولات فناوری

معاون نوآوری فناوری و تجاری سازی علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: 12 محصول فناوری دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه رونمایی می شود.

وی یادآور شد: حضور انجمن ها و تشکل های دانشجویی و دانشجویی با نمایش دستاوردهای فناورانه جوانان برای آماده شدن برای ورود به بازار با شرکت های مبتنی بر دانش و فناوری در راستای تجاری سازی محصولات از دیگر برنامه های خود است. نمایشگاه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا