اقتصادی

کسپرسکی به لیست سیاه آمریکا رفت

Kaspersky Lab، China Telecom و China Mobile International USA به لیست ارائه دهندگان خدماتی اضافه شده اند که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می کنند.

به گزارش نازک نارنجی، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا این اسامی را به فهرست رو به رشد شرکت هایی که امنیت ملی آمریکا را تهدید می کنند، اضافه کرده است. برندن گفت: «پیشبرد این فهرست به محافظت از شبکه‌های ما در برابر تهدیدات نهادهای تحت حمایت چین و روسیه که به دنبال جاسوسی و سایر فعالیت‌ها علیه منافع ایالات متحده هستند، کمک می‌کند.» کار، کمیسر آژانس.

کمیسیون ارتباطات فدرال نگفت که آیا این اقدام نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین بوده است یا هشدارهای بایدن مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند از طریق حملات سایبری اقدام متقابل انجام دهد.

این شرکت ها با اقدام کمیسیون ارتباطات فدرال مخالفت کردند. شرکت آنتی ویروس کسپرسکی می‌گوید این یک تصمیم سیاسی بی‌اساس است که در پاسخ به شرایط ژئوپلیتیکی اتخاذ شده و با بررسی جامع یکپارچگی محصولات و خدمات کسپرسکی ارتباطی ندارد.

سفارت چین در ایالات متحده می گوید کمیسیون ارتباطات فدرال از قدرت دولتی خود سوء استفاده می کند و به اپراتورهای چینی بدخواهانه و بدون مبنای واقعی حمله می کند. ایالات متحده باید فورا مزاحمت ناعادلانه شرکت های چینی را متوقف کند. چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت های چینی انجام خواهد داد.

دولت ایالات متحده اولین کشوری نیست که کسپرسکی را هدف قرار داده است. در اوایل ماه جاری، اداره تحقیقات فدرال آلمان (BSI) هشداری صادر کرد که استفاده از نرم افزار کسپرسکی می تواند خطر حملات سایبری یا شنود موسسات غربی را به همراه داشته باشد. دولت به صراحت خواستار ممنوعیت این شرکت و محصولات آن نشده است، بلکه تنها پیشنهاد کرده است که شرکت ها از نرم افزارهای غیر روسی استفاده کنند.

به گزارش تک رادار، China Telecom و China Mobile International USA اکنون در لیست شرکت های چینی که تهدیدی برای ایالات متحده هستند به هواوی پیوسته اند. هواوی از زمان ریاست جمهوری ترامپ با دولت ایالات متحده در جنگ بوده است. ترامپ چند سال پیش اعلام کرد که می‌توان از تجهیزات 5G این شرکت برای جاسوسی از شرکت‌های آمریکایی استفاده کرد، استفاده از تجهیزات این شرکت را ممنوع کرد و از متحدان ایالات متحده نیز خواست که همین کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا