اقتصادی

روابط چین و آمریکا بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است

دو سوم سرمایه گذاری مقابله ای توسط چینی ها انجام شد.

تا سال 2020 ، کل روابط تجاری و مالی بین چین و ایالات متحده به 3.3 تریلیون دلار رسیده است ، دو برابر آنچه که قبلا اعلام شده بود. موسسه Radium Group مستقر در نیویورک ادعا می کند که دو سوم سرمایه گذاری های متقابل از چینی ها انجام می شود. چینی ها همچنین 1.4 تریلیون دلار بدهی آمریکا و 700 میلیارد دلار سهام شرکت های آمریکایی دارند.

از طرف دیگر سرمایه گذاران آمریکایی 1.1 تریلیون دلار سهام و 100 میلیارد دلار بدهی دارند. به گفته گروه رادیوم ، در آمارهای رسمی پنج بار اعلام شده است.

طبق گفته این موسسه ، یکی از دلایل تنوع قابل توجه در بین آمارهای رسمی که توسط گروه رادیوم یافت شده است ممکن است مدل هایی باشد که برای اندازه گیری استفاده از فرمول های مختلف سرمایه گذاری خارجی استفاده می شود. همچنین ، برخی از سرمایه گذاران به درستی میزان انتقال سرمایه خود را برای فرار مالیاتی اعلام نمی کنند.

چین و ایالات متحده ، دو اقتصاد بزرگ جهان ، علی رغم اختلافات سیاسی ، روابط اقتصادی نزدیک و روابط تجاری دارند ، و دو کشور بیشترین تجارت دوجانبه را در جهان انجام می دهند. دولت ترامپ در تلاش است سرمایه گذاری آمریکا در این کشور را محدود کند ، از جمله تحریم شرکت های چینی و ممنوعیت سرمایه گذاری چین. این اقدام پس از آن است که ایالات متحده تعرفه های بالاتری را بر مقادیر زیادی از واردات چین وضع کرده و اقداماتی متقابل از سوی هر دو کشور را که با تجارت درگیر هستند ، به همراه آورد. دو کشور سال گذشته توافق کردند که جنگ تجاری را خاتمه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا