عمومی

تاکید بر آمادگی توسعه بیشتر روابط ایران و ماداگاسکار

در دیدار سفیر ایران با نخست وزیر ماداگاسکار

حسن علی بخشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار در دیدار با نخست وزیر این کشور بر آمادگی کشورمان برای توسعه هرچه بیشتر روابط ایران با ماداگاسکار در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد.

تاکید بر آمادگی توسعه بیشتر روابط ایران و ماداگاسکاربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از ابیجان، در این دیدار که در کاخ نخست وزیری انجام شد، سفیر کشورمان درباره آخرین وضعیت روابط دو کشور با کریستین انتسای نخست وزیر ماداگاسکار، رایزنی و گفتگو کرد و محور‌های عمده همکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، کشاورزی، شیلات، معادن و … مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین بر آمادگی کشورمان برای توسعه هرچه بیشتر روابط ایران با ماداگاسکار در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد.

نخست وزیر ماداگاسکار نیز ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور در سه سال اخیر، آمادگی کشورش را برای افزایش سطح روابط فیمابین در همه زمینه‌ها به ویژه تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ماداگاسکار اعلام کرد.

سفارت ایران در آنتاناناریو پایتخت ماداگاسکار از ۴۰ سال پیش دایر بوده و تنها سفارت کشورمان در اقیانوس هند است. دو کشور ایران و ماداگاسکار در مسائل مهم بین المللی از جمله بحران روسیه و اوکراین تقریبا موضع مشترک دارند. ایران و ماداگاسکار از اعضای فعال سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای ازجمله جنبش عدم تعهد، اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیورا) و کمیسیون ماهیان تن اقیانوس هند هستند.

ماداگاسکار با ۲۸ میلیون نفر جمعیت در غرب اقیانوس هند قرار گرفته و چهارمین جزیره بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا