اقتصادی

ترامپ سرمایه گذاری در چین را سخت تر کرد

آمریکایی ها دیگر مجاز به سرمایه گذاری در شرکت های وابسته به ارتش چین نیستند.

در آخرین روزهای تصدی خود در کاخ سفید ، ترامپ همچنان به کنترل چین ادامه داد و دستورالعمل های جدیدی را صادر کرد که محدودیت های بیشتری را برای سرمایه گذاری آمریکا در چین اعمال می کرد. طبق قانونی که وی در ماه نوامبر امضا و اعلام کرد ، شرکت ها و سرمایه گذاران آمریکایی مجاز به سرمایه گذاری در شرکت های وابسته به ارتش چین نیستند.

طبق قانون جدید ، سرمایه گذاران آمریکایی باید روابط خود را با شرکت های متعلق به وزارت دفاع آمریکا یا تحت کنترل ارتش چین قطع کرده و سرمایه خود را (به صورت خرید سهام) خارج کنند. یا سرمایه گذاری مستقیم).

سفارت چین در ایالات متحده هنوز در مورد این تصمیم توضیحی نداده است.

اقدامات اخیر دولت ترامپ در حالی صورت گرفته است که پیش از این بسیاری از منابع خبری گزارش داده بودند که تنش بین دو اقتصاد برتر جهان ممکن است تا روزهای آخر دولت ترامپ افزایش یابد. یک مقام دولت ترامپ ، که خواست نامش فاش نشود ، به رویترز گفت که دستورالعمل جدید اجرایی مانع دسترسی ارتش چین به بودجه ایالات متحده برای اصلاح و گسترش می شود عملیات و تجهیزات آن

لازم به یادآوری است که ریاست جمهوری ترامپ یکی از پرتنش ترین زمان ها در روابط واشنگتن و پکن بود. علاوه بر جنگ تجاری که منجر به وضع تعرفه های اضافی بر تجارت گسترده بین دو طرف شد ، بسیاری از شرکت های چینی از جمله بزرگترین تراشه سازان چین و همچنین غول های فناوری ارتباطات در چین مانند هواوی ، مجازات شده توسط ایالات متحده. همچنین ایالات متحده امسال کنسولگری چین در هوستون را بست و باعث بازگشت از چین شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا