اقتصادی

ارائه اینترنت رایگان در مرز مهران به زائران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بالن های ارتباطی را در مرز مهران قرار دادیم تا به سه هزار کاربر اینترنت رایگان ارائه دهیم. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال مذاکره با موکب داران برای ارائه اینترنت به زائران است.

به گزارش نازک نارنجی، امیر لاجوردی – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت – که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و آن را اعلام کرد، گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه تسهیل کننده و راهنما در بخش خصوصی است. که می توانند خدمات ارائه دهند ویژه اربعین. زائران گرامی می توانند جهت مشاهده خدمات به سایت مراجعه نمایند.

وی گفت: اولین و مهمترین خدمتی که در اختیار زائران قرار می گیرد، ابلاغ وضعیت است. کاربران می توانند بدون فعال سازی اینترنت و رومینگ در عراق از این قابلیت استفاده کنند. این قسمت از اپلیکیشن مذکور نیز مانند برنامه بله نیاز به رومینگ دارد، اما بدون اینترنت، یعنی هموطنان می توانند با فعال سازی رومینگ و کاملاً بدون هزینه با سایر کاربران داخل ایران یا عراق ارتباط برقرار کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: زائران می توانند مکان خود را در مکان هایی که هستند ثبت کنند و آخرین مکان خود را با کمک کد دستوری به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران می توانند به صورت آنلاین یک گروه یا کانال ایجاد کرده و اعضا و مکان ها را برای آن ارسال کنند. این ویژگی نیازی به اینترنت ندارد، اما رومینگ باید فعال باشد.

لاجوردی درباره قابلیت تماس پیام رسان سروش پلاس گفت: کاربران در صورت وجود اینترنت می توانند در داخل کشور تماس بگیرند. تماس به روش های مختلفی انجام می شود. زائران می توانند با استفاده از این قابلیت با کسانی که از برنامه سروش پلاس در داخل کشور استفاده می کنند و کسانی که این اپلیکیشن را ندارند ارتباط برقرار کنند.

وی درباره پیام رسان چت گفت: این پیام رسان امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران را مانند اپلیکیشن بله ارائه می دهد. همچنین زائران می توانند با استفاده از قابلیت تماس صوتی و تصویری این پیام رسان با یکدیگر تماس بگیرند. کاربران برای این ویژگی باید چت را نصب کنند.

لاجوردی در پاسخ به این سوال که میزان رضایت زائران چقدر است، گفت: سطح خدمات ارتباطی را به سه قسمت تقسیم می کنیم. راه های ارتباطی جنوب شرق که زائران پاکستانی از طریق آن وارد کشور می شوند تقویت شده، ارتباطات سیار در پنج مرز غربی کشور تقویت شده و 40 سایت سیار اپراتور برای افزایش کیفیت ارتباطات راه اندازی کرده ایم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرد: بالن های ارتباطی را در مرز مهران قرار داده ایم تا به سه هزار کاربر اینترنت رایگان بدهیم. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال مذاکره با موکب داران برای ارائه اینترنت به زائران است.

وی بیان کرد: زائران توجه داشته باشند زمانی که وارد عراق می شوند به دلیل تداخل فرکانسی اپراتورهای داخلی با عراق کیلومترها دچار اختلال می شوند اما هر چه به کربلا نزدیکتر می شود این تداخل ها کاهش می یابد.

به گفته لاجوردی، چهار ایستگاه اینترنت از مرز ایران و عراق تا نجف نصب شده است که وای فای رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابلیت مکان محور را در اختیار زائران قرار می دهد تا اپراتورها با استفاده از این قابلیت هزینه مکالمه و اینترنت را به آنها اطلاع دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا