علمی و پزشکی

انتقاد از رویه غیرشفاف کارگروه فیلترینگ در ماجرای اینترنت طبقاتی

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی، اخیرا عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره اینترنت طبقه‌بندی سطح دسترسی اینترنت گفته است: «سطح دسترسی کار من نیست. باید بروند کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و آنجا چک و چانه خود را بزنند. ما در وزارت ارتباطات مجری هستیم. اگر کمیته با آن‌ها همراهی و توافق کند ما هم پیگیری می‌کنیم. از من نپرسید. متولی فیلتر و رفع فیلتر بنده نیستم، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.»

در واکنش به این ماجرا محمد کشوری کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در توییتی نوشت: «این کارگروه فیلترینگ فقط یک اشکال کوچولو دارد! چی؟ اغلب دستورجلسات و مصوباتش از بدو تاسیس تا کنون محرمانه است و منتشر نمی‌شود. یعنی آخرش مشخص نمی‌شود چه چیزی را با چه شرایطی و رای کدام اعضا تصویب کرده. متاسفانه مجلس هم بنا ندارد این رویه غلط و غیرشفاف را اصلاح کند.»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور چند روز پیش درباره از ارائه اینترنت طبقاتی برای گروه‌هایی از جامعه نظیر برنامه‌نویسان صحبت کرد و گفت: «شرکت‌هایی خواهان دریافت اینترنت باکیفیت و پرسرعت هستند و در همین راستا با وزارت ارتباطات مذاکراتی برای همکاری به انجام رسیده تا در تهران و سایر استان‌های بزرگ مراکز هم‌آفرینی و نوآوری ایجاد شود تا علاقه‌مندان به شکل حرفه‌ای بتوانند به بالاترین سطح اینترنت دسترسی پیدا کنند. این طرح کمتر از دو تا سه ماه دیگر به اجرا خواهد رسید.»

البته فیروزآبادی اعلام کرد که اینترنت حرفه‌ای، عبارت بهترین برای اینترنت طبقاتی است!

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا