علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – نازک نارنجی

ما قبلاً عینک هایی با دوربین هایی را دیده ایم که به نابینایان می گویند که به دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای یک میکروفون است که متن صحبت های دیگران را نشان می دهد.

این عینک با طراحی اسلوونیایی اکنون به عنوان نمونه اولیه ارائه می شود. این عینک که دارای یک میکروفون حذف نویز در جلو است، دارای صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیومی است. آنها به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف هستند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند برای فردی که با کاربر متن ارتباط برقرار می کند، گفتار ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می‌کند، می‌توان آن‌ها را به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده سفارشی‌سازی کرد و گفته می‌شود کمتر از 100 گرم وزن دارند. گزارش ها نشان می دهد که یک بار شارژ باتری می تواند برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر عبارتند از صفحه نمایش واقعیت افزوده LTCCS که نتوانست به هدف بودجه خود برسد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، بلندگو باید در یک تلفن هوشمند اندرویدی ارتباط برقرار کند.

عینک های صوتی را می توان تقریباً با قیمت 540 دلار خریداری کرد، زیرا آنها هنوز یک محصول تجاری کامل نیستند. زمانی که این عینک به مرحله تولید برسد، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا