اقتصادی

انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی

در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که از روز گذشته (سه شنبه 18 بهمن) آغاز به کار کرد، 12 قرارداد ساخت داخل با صرفه جویی 317 میلیون یورویی توسط مدیران عامل شرکت های فولادی و معدنی و تامین کنندگان داخلی امضا شد.

به گزارش نازک نارنجی، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران دیروز (سه شنبه) با حضور بهرام سبحانی – رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران – علی آقامحمدی – رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری – و وجیه الله. جعفری – رئیس ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – و سایر فعالان صنعت فولاد کشور.

بهرام سبحانی – رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران – ضمن تاکید بر اینکه صنعت فولاد ایران در مسیر خوبی برای خنثی‌سازی و تحریم‌های ناکارآمد قرار دارد و هم‌اکنون ایران را با تولید 30 میلیون تن به دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان تبدیل کرده است. ظرفیت تولید فولاد ایران 40 میلیون تن است و در صورت عدم وجود محدودیت‌های زیرساختی مانند تلفات برق و گاز، تولید فولاد در ایران می‌تواند به بیش از 40 میلیون تن برسد.

وی داخلی سازی الکترود کوره های قوس الکتریکی را یکی از مهم ترین نیازهای صنعت فولاد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی وارد این عرصه شده اند.

انعقاد 12 تفاهم نامه داخلی با صرفه جویی 317 میلیون یورویی

ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران از مرز ۵.۲ میلیارد دلار گذشت

همچنین وجیه الله جعفری، رئیس هیئت مدیره ایمیدرو نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال جاری تاکنون بیش از 5.2 میلیارد دلار است، گفت: در حال حاضر سهم صنعت فولاد از کل تولید فولاد ایران است. خاورمیانه بیش از 62 درصد سالانه بیش از 30 میلیون تن شمش فولاد، بیش از 22 میلیون تن محصولات فولادی و 100 میلیون تن سنگ آهن در کشور تولید می شود.

وی بومی‌سازی، پیشرفت فناوری و افزایش ظرفیت عرضه را از نیازهای اصلی صنعت فولاد برشمرد و بر رسیدگی جدی‌تر به آنها تاکید کرد و گفت: اولویت ما در حال حاضر تامین نیازهای زنجیره فولاد و حوزه بهره‌وری با کاهش قیمت‌ها است. و تولید با کیفیت بالاتری را ارائه دهد. ما باید بتوانیم تمام قطعات و تجهیزات لازم را بدون اتکا تهیه کنیم. علیرغم حضور نیروهای ویژه و نخبه، همچنان وضعیت مطلوب در زنجیره فولاد دیده نشد و بومی سازی و ارتقای تولید داخلی در این زنجیره آنطور که انتظار می رفت اتفاق نیفتاد. بنابراین این موضوع نیاز به تشخیص دارد. افرادی که در این مسیر کار می کنند نیاز به حمایت دارند.

صنایع بزرگ ما باید صنایع جهانی باشند

در ادامه این مراسم، علی آقامحمدی – رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری – نیز صنعت فولاد را یکی از بزرگترین صنایع ایران دانست و گفت: این صنعت اکنون برای ورود به فضای کسب و کار جدید نیازمند تحول بیشتر است. این زمینه. ” در نسل پنجم صنعت باید با تعامل و همگرایی شرکت های فعال در حوزه فولادسازی شاهد پویایی صنعت فولاد در ایران باشیم. اگر به گذشته نگاه کنیم، باید بگوییم که نشان صنعت فولاد ایران 20 است، اما اگر به آینده نگاه کنیم، باید بگوییم که راه سختی در پیش است. چرا اقتصاد ایران به یک اقتصاد جهانی تبدیل می شود و صنایع عمده ما تبدیل به صنایع جهانی می شود؟

گفتنی است، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور شرکت های مطرح فولاد و معدن، تامین کنندگان و سازندگان داخلی از 20 تا 22 بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار و به صورت زنده از آن پخش خواهد شد. همزمان در اینترنت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا