بین الملل

تلاش جمهوریخواهان برای پاسخگو کردن بایدن درباره خروج از افغانستان

واشنگتن تایمز گزارش می دهد که جاش هالووی و ریک اسکات ، جمهوری خواهان میسوری و فلوریدا ، سه شنبه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طرحی را برای تشکیل یک کمیته مشترک انتخاباتی در افغانستان معرفی کردند. این کمیته متشکل از 12 عضو از هر دو مجلس نمایندگان ایالات متحده است که در موافقت با اعضای کنگره ، بر اساس کنگره فعالیت های کنترا ایران بررسی شده است.

هالووی گفت: مردم آمریکا سزاوار پاسخگویی هستند و به نظر می رسد دولت بایدن قصد دارد ما را از پاسخگویی باز دارد. ما نیاز به بررسی کمیته منتخب و جلسه عمومی داریم تا علت واقعی این مشکل و پاسخگویی مقامات مشخص شود.

پیشنهاد می شود این کمیته به دنبال آنتونی بلینکن وزیر خارجه و مقامات ارشد پنتاگون در کنگره ، به همراه وزیر دفاع لوید استاین ، مارک میلی ، فرمانده ستاد مشترک ارتش و کنت مک کنزی ، وزیر خارجه انتخاب شود تا در مورد عقب نشینی آشفته مورد حمایت ایالات متحده بحث شود. دولت به سرعت توسط طالبان تصرف شد.

هالووی و اسکات ، مانند اکثر همتایان جمهوری خواه خود ، دولت بایدن را به دلیل نظارت بر خروج نیروهای خود از افغانستان به شدت مورد انتقاد قرار داده و معتقدند دولت بایدن به سرکوب خود ادامه می دهد. در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا در هفته گذشته ، هالووی به طور خاص از استاین و میلی خواست تا پایین بیایند.

جمهوری خواهان از تصمیمات دولت بایدن که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شد انتقاد می کنند و دموکرات ها می گویند شکست جنگ دو دهه ای نتیجه سیاست های متعدد ایالات متحده است.

اسکات گفت: “تصمیم پر مخاطره بایدن در ماه گذشته برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باعث شرم آورترین ، ساده ترین و شوکه کننده ترین شکست ایالات متحده در چند دهه اخیر شد.” در نتیجه رهبری بی دقتی و شکست ، 13 سرباز آمریکایی از دست رفتند ، میلیاردها دلار تجهیزات نظامی آمریکا در اختیار طالبان قرار گرفت و صدها شهروند آمریکایی در پشت خطوط دشمن گرفتار شدند. جهان اکنون مکان خطرناک تری است و مردم آمریکا به دنبال پاسخ منطقی هستند.

311311

دکمه بازگشت به بالا