بین الملل

«ویلیام برنز» گزینه انتخابی بایدن برای ریاست «سیا» + سوابق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی ، در حالی که 9 روز قبل از تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بود ، گزینه نهایی وی برای هدایت CIA اعلام شد.

به گفته سیانو ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا “ویلیام برنز” به عنوان کاندیدای خود برای ریاست سیا تا سنای آمریکا معرفی شده است.

رسانه های نزدیک به دموکرات ها در ایالات متحده گزارش دادند که ویلیام برنز یک “دیپلمات باتجربه و محترم” بود که از دولت رونالد ریگان گرفته تا باراک اوباما پست های مختلفی را در دولت آمریکا داشت.

بایدن در بیانیه ای ضمن تأیید گزارش هایی مبنی بر انتخاب ویلیام برنز برای نامزدی برای CIA ، گفت: “مردم آمریکا با او به عنوان مدیر CIA خوب خواهند خوابید.”

در بیانیه ای ، رئیس جمهور ویلیام برنز به عنوان “دیپلمات نمونه” با سالها تجربه در امور جهانی انتخاب شد.


ویلیام برنز و اوباما

اگر برنز به عنوان رئیس CIA سنای ایالات متحده تأیید می شد ، او اولین شخصی است که CIA را با تجربه کار در وزارت امور خارجه هدایت می کند.

در آغاز دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ، در آخرین روزهای قدرت خود ، مایک پمپئو ، رئیس دولت خود در سیا را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرد.

ویلیام جوزف برنز ، 64 ساله ، در حال حاضر مدیر بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی در پایتخت آمریکا است.

برنز از سال 2011 تا 2014 زیر نظر باراک اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه مشغول به کار بود و در همان سال پس از 33 سال ریاست جمهوری بازنشسته شد.

وی از سال 1998 تا 2001 به عنوان سفیر ایالات متحده در اردن ، دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک از 2001 تا 2005 ، سفیر ایالات متحده در روسیه از 2005 تا 2008 و معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی از 2008 تا 2011 خدمت کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا