بین الملل

روسیه: آمریکا تصمیمی برای تمدید “استارت جدید” ندارد

معاون وزیر امور خارجه فعلی روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت فعلی ایالات متحده تصمیم گرفته است که توافق نامه جدید کنترل سلاح را تمدید نکند.

به گزارش نازک نارنجی ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، سرگئی ریابکوف ، معاون معاون وزیر روسیه بیانیه ای ارائه داد که طرف آمریکایی پیشنهاد روسیه را برای تمدید توافق “مشکل” به وضوح بررسی کرد. و حتی “غیرقابل قبول” است.

این اظهارات یک هفته پس از آن مطرح شد که سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه دونالد ترامپ رئیس جمهور و نه جو بایدن رئیس جمهور منتخب نمی توانند پیشنهادهای مهمی ارائه دهند. روسیه در مورد توافق استراتژیک. علی رغم مزایای انتظار همه اینها ، ابراز نگرانی نمی کنند.

در ماه اکتبر ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرد این توافق نامه که در ماه فوریه پایان می یابد ، برای یک سال دیگر بدون قید و شرط و به تمام موارد تحریم تسلیحاتی در طول سال رسیدگی کند.

توافق نامه جدید راه اندازی ، که در سال 2010 امضا شد ، تنها معامله معتبر فعلی برای کاهش سلاح گرم ایالات متحده بین ایالات متحده و روسیه است. این پیمان در فوریه 2021 پایان یافت ، اما واشنگتن هنوز تصمیمی رسمی برای تمدید آن نگرفته است.

مسکو در ابتدا به تمدید پیمان برای پنج سال اصرار داشت ، در حالی که ایالات متحده از ترک شروع جدید و امضای قرارداد جدید حمایت می کرد ، اما بعداً پیشنهاد کرد که قرارداد یک ساله فعلی را تمدید کند. تحت شرایط خاص

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا