بین الملل

آمریکا: تصمیمی برای خارج کردن شهروندان خود از سودان نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، همزمان با تشدید تنش‌ها در سودان بین شبه نظامیان و نیروهای دولتی، یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار داشت که این کشور تصمیمی برای  خارج کردن شهروندان خود از این کشور آفریقایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه به وقت تهران در نشست خبری گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای خارج کردن شهروندان آمریکا از سودان وجود ندارد.»

کربی گفت: «از شهروندان آمریکایی در سودان می‌خواهیم که با جدیت مراقب اوضاع ناآرام در سودان باشند.»

این در حالی است که در ادامه درگیری‌ها در سودان، منابع رسانه‌ای از حمله به هیات دیپلماتیک آمریکا در این کشور آفریقایی خبر دادند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت، کاروان دیپلماتیک ایالات متحده در سودان هدف حمله قرار گرفت. بلینکن به خبرنگاران گفت که هیچ یک از آمریکایی‌ها آسیب ندیدند.

به گفته وی این  کاروان با وجود داشتن پلاک دیپلماتیک و پرچم آمریکا مورد حمله قرار گرفت. ارتش سودان اعلام کرده که این حمله در «دارفور» رخ داده است.

 

بلینکن گفت که با آمریکایی‌های حاضر در سودان در تماس است و ایالات متحده هر اقدام مسئولانه‌ای را برای اطمینان از امنیت شهروندان خود انجام می‌دهد.

در ادامه این درگیریها که تا بعد از ظهر امروز هم ادامه داشته است و بر دامنه آن افزوده شده بود، شبکه خبری «العربیه» گزارش داد که نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان موافقت خود را با آتش‌بس ۲۴ ساعته در این کشور اعلام کرده‌اند. این آتش‌بس از ساعت شش بعد از ظهر امروز به وقت محلی اجرایی می‌شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا