بین الملل

درخواست‌ها برای تروریستی خواندن طالبان در سنای آمریکا

سنای جمهوریخواه آمریکا از دولت بایدن خواسته است که طالبان را به عنوان “سازمان تروریستی خارجی” به رسمیت بشناسد.

به گزارش واشنگتن تایمز ، جمهوری خواهان کمیته نیروهای مسلح سنا به رهبری سناتور جانی ارنست ، امروز (چهارشنبه) در نامه ای به آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا ، نسبت به سابقه خونین طالبان و انتصاب سراج الدین حقانی ، رهبر شبکه ، ابراز نگرانی کردند. .حقانی به عنوان وزیر دولت طالبان منصوب شده است.

وی گفت: “به دلیل سابقه حمایت آنها از حملات تروریستی علیه ایالات متحده ، شیوه مدیریت سختگیرانه آنها ، ادامه وحشیگری آنها در قبال آمریکایی ها و متحدان ما و در حال حاضر بهبود توانایی نظامی آنها ، نسخه فعلی دولت طالبان تهدید قابل توجهی برای ایالات است. “، قانونگذاران نوشتند. نشان داده شده توسط یونایتد.

انتصاب سراج الدین حقانی ، که توسط FBI به اتهام قتل شهروندان آمریکایی تحت تعقیب است ، جامعه بین المللی را شوکه کرد ، زیرا طالبان سعی کردند تصویری تغییر یافته از قدرت گرفتن در افغانستان ارائه دهند.

دولت بایدن گفته است که قصد ندارد طالبان را در آینده نزدیک به عنوان “دولت مشروع” افغانستان به رسمیت بشناسد ، اما با طالبان برای اخراج شهروندان آمریکایی و افغان در طول عملیات خروج همکاری کرده است.

با این حال ، چنین اقدامی می تواند تصمیمات بین المللی برای لغو تحریم ها را برای دستیابی به مردم افغانستان پیچیده کند. یکی از معدود منابع باقی مانده از نفوذ ایالات متحده بر گروه.

قانونگذاران جمهوری خواه می گویند از وعده های طالبان مبنی بر حکومت مطابق با هنجارهای بین المللی راضی نیستند.

بلینکن در نامه خود نوشت: “حتی با اتمام تصمیم دولت مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان ، ما شاهد حملات علنی به افراد ، ضرب و شتم زنان و دختران و اقدامات فعال تیم های جستجوگر علیه متحدان و همدستانمان بوده ایم.” حرف. به آنچه ما را نگران می کند این است که در میان کسانی که توسط نیروهای طالبان مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته اند ، شهروندان آمریکایی و خانواده های آنها هنوز در افغانستان زندگی می کنند.

دیگر قانونگذاران جمهوری خواه ، از جمله سناتورهای لیندسی گراهام و مایک والتز ، سه شنبه خود را معرفی کردند تا طالبان را به عنوان “سازمان تروریستی خارجی” معرفی کنند.

والتز در بیانیه ای گفت: “اگر این دولت می خواهد برای فجایعی که در افغانستان ایجاد کرده اعتبار کسب کند ، باید این قدم را برداشته و طالبان را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی رسماً به رسمیت بشناسد.”

درخواست قانونگذاران آمریکایی درست یک هفته پس از تشکیل دولت عاری از طالبان در پی خروج نیروهای آمریکایی در پایان ماه اوت است. این نامه همچنین در پی حضور دو روزه بلینکن در مجلس نمایندگان و سنا ایالات متحده ، اولین جلسه از سری جلسات بررسی خروج ایالات متحده از افغانستان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا