اقتصادی

تسهیل واردات واکسن توسط بخش خصوصی

رئیس جمهور دستور داد واردات واکسن در بخش خصوصی مطابق دستورالعمل های وزارت بهداشت تسریع شود.

به گزارش نازک نارنجی ، سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای بازگشایی مدارس ، برنامه ریزی برای ادامه آموزش مجازی ضروری است ، وزارت آموزش و پرورش با همکاری این وزارتخانه از Health برای توسعه پروتکل های بهداشتی لازم برای آموزش چهره به چهره.

وی افزود: برای شروع آموزش حضوری برای دانش آموزان ، واکسیناسیون همه افرادی که در سیستم آموزشی در مدارس دخیل هستند از جمله معلمان ، مدیران ، رانندگان سرویس مدارس و والدین دانش آموزان و احتمال واکسیناسیون ضروری است. دانش آموزان باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرند. “

رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: “معلمان ، دانش آموزان و حتی والدین آنها باید واکسینه شوند تا زمینه برای بازگشایی مدارس نیز مهیا شود و در این راستا آموزش و پرورش باید زیرساخت های لازم را فراهم کند. همکاری وزارت بهداشت ، ارتقای اصول بهداشتی مربوط به افتتاح مدارس نیز.

وی افزود: سیستم Shad یک امکان بسیار خوب برای ادامه حیات با آموزش چهره به چهره برای دانش آموزان و آموزش چهره به چهره با آموزش مجازی برای تکمیل یکدیگر است.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود از عموم مردم ، اصناف ، هیئت های عزاداری و نیروی انتظامی برای اجرای تصمیم اخیر در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر کرد. 80 درصد این طرح ، مطابق گزارش ناجا و وزارت راه و شهرسازی ، برای کنترل و ممنوعیت تردد ضروری است و نشان می دهد که مردم در رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی به همکاری جدی متکی هستند و این محدودیت ها در زمینه ترافیک و مشاغل خاص تا 26 سپتامبر ادامه دارد.

رئیس جمهور در مورد برنامه وزارت بهداشت برای اعمال محدودیت در تجمع در برخی از مراکز غیر از بازار و راهروها ، گفت:

وی همچنین با اشاره به گزارش استاندار فارس در مورد موانع واردات واکسن ، تاکید کرد: واردات واکسن نباید به تأخیر بیفتد و هر بار باید برای واردات واکسن و امکان واردات واکسن های بخش خصوصی در حد استاندارد مورد استفاده قرار گیرد. وزارت بهداشت ، از جمله که باید تسریع شود.

رئیسی با توجه به اینکه هیچ تاخیری در واردات واکسن های معتبر دریافت نمی شود ، افزود: مشکلات احتمالی منجر به کاهش واردات واکسن ها باید بررسی شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی ، باید فوراً برطرف شود.

رئیس جمهور با بیان آمادگی وزارت راه گفت: واردات واکسن باید بدون محدودیت حمل و نقل انجام شود.

رئیسی همچنین بر واکسیناسیون زندانیان تأکید کرد و گفت: برای برخی از زندانیانی که واکسینه نشده اند ، باید در اسرع وقت نسبت به تسریع فرایند واکسیناسیون اقدام شود. علاوه بر این ، دادستان کل باید پیگیری کند تا زندانیان بتوانند تا آنجا که ممکن است از اقامت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت قرنطینه در مرزها ، به ویژه مرزهای شرقی کشور ، اظهار داشت: فرمانداران مرزها باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا بلافاصله مدیریت بهتر و کنترل برتر بر مرزها امکان پذیر شود.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های همه استانها ، به ویژه دانشگاههای علوم پزشکی و کادر پزشکی ، گفت: امیدوارم گام های مختلفی در ساخت و واردات واکسن برداشته شود تا واکسیناسیون را تسریع کرده و زندگی مردم را به زندگی بازگرداند. طبیعی. “

در این جلسه با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا ، به دلیل تعطیلات گذشته ، مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی یک هفته تمدید شد. پیشتر ، روز یکشنبه 21 اوت ، مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی تعیین شده بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا