علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفاف ، کریم همتی در جلسه معاون شورای هلال احمر گفت: از دهم اکتبر سال جاری تا 10 آبان ، 15 میلیون دوز واکسن در هفته به کشور وارد می شود که در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا است. امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به همه مردم ، گام خوبی برای ایمن سازی کشور در برابر این بیماری برداشته شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل تسریع در واردات واکسن ، کمک معاون اول رئیس جمهور بود که با جلسات منظم و حضور همه طرف ها ، مسائل را به سرعت حل کرد. هلال احمر به لطف همکاری های داخلی و ارتباطات خود در زمینه بین المللی ، تاکنون به وعده های خود عمل کرده است و تلاش می کند تا محموله های واکسن را به موقع در کشور دریافت کند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد واکسن های وارد شده به کشور ، لازم است همه ارگان ها و موسسات دارای واحدی به نام بهداشت و درمان برای مشارکت در واکسیناسیون باشند و در این زمینه نیروهای مسلح و هلال احمر آنها آمادگی خود را اعلام کرده اند و مطمئناً بار وزارت بهداشت را از دوش خود برداشته و واکسیناسیون جهان را تسریع خواهند کرد.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات نجف و کربلا مانند سالهای گذشته به زائران هلال احمر ارائه می شود. در این راستا تا حد امکان از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف برای ارائه خدمات پزشکی و درمان به زائران استفاده خواهیم کرد.

مطابق با پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه توضیح داد که این امر به مشکلات حوزه منابع مالی مربوط می شود: بخشی از مبلغ هزینه ثبت نام خودرو در دفاتر او در دفاتر هلال احمر به دلیل یکی از منابع تأمین مالی موسسه ، مطابق قانون ، حق ثبت دفاتر را دارد. با توجه به اینکه مقامات ذیصلاح اعلام کرده اند که نیازی به ثبت مالکیت ماشین اداری نیست ، بنابراین بخشی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد و در این زمینه ، ما از مجلس می خواهیم که منابع پایدار مالی را توضیح دهد. برای جمعیت هلال احمر با شرایط اضطراری روبرو نشوید از سوی دیگر ، با توجه به واکنش جدی هلال احمر به شیوع کرونا در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه می شود و نیاز هلال احمر به منابع مالی را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا