علمی و پزشکی

واکسن های داخلی کم عارضه  ترین واکسن های دنیاهستند

واکسن‌های خانگی کوچک‌ترین واکسن‌های دنیا هستند

نازک نارنجی/ قم وزیر بهداشت گفت: واکسن های خانگی به ویژه برکت یکی از کم پیچیدگی ترین و در دسترس ترین واکسن های دنیاست. در برخی از واکسن ها عوارض جانبی مشاهده شده است اما واکسن های ایرانی کمترین عوارض را دارند.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز جامع مهدکودک در شهرستان کهک گفت: در سفری که به برکت داشتیم، یک سری ابزار پیشرفته نصیب ما شد که شاید در بسیاری از کشورها وجود نداشته باشد. یک پیچیدگی با رعایت استانداردهای جهانی جواب می دهد. واکسن های خانگی به ویژه برکت یکی از کم پیچیدگی ترین و در دسترس ترین واکسن های دنیاست. در برخی از واکسن ها عوارض جانبی مشاهده شده است، اما واکسن ها در ایران کمترین عوارض را دارند. در حال حاضر بسیاری از کشورها از موج جدیدی از بیماری رنج می برند، اما در ایران واکسیناسیون های بسیار خوبی انجام شده است.
وی گفت: با توجه به سفرهای استانی رئیس جمهور افتخار حضور در مناطق مختلف کشور را داریم. خوشبختانه بیمارستان های مجهز با مزارع ویژه در قم وجود دارد و قم دروازه بسیاری از نقاط کشور است و تردد و رفت و آمد در قم بسیار زیاد است که احتمال تصادف و بیماری را افزایش می دهد. بنابراین قم برای ما بسیار مهم است و کارهای خوبی در قم انجام شده و همه متخصصان در قم کار می کنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خلط اخیراً تبدیل به شهرک شده است و مشکلات و کمبودهای بهداشتی در این زمینه وجود داشته است. در مناطق شهری و روستایی حضور بهورزان نقطه قوت نظام سلامت است. بهورزان افراد بسیار خوب و ارزشمندی هستند که نقش پزشک خانواده را ایفا می کنند و در شهرهای بزرگ این مشکل وجود دارد که مردم نروند، اما بهورزان برای افراد تحت مراقبت به خصوص باردار پیگیری زیادی دارند. مادران و کودکان، و ما امیدواریم که. این سیستم را در شهرهای بزرگ نیز اجرا کنید.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا