علمی و پزشکی

رییس انستیتوپاستور : اولین سری واکسن‌های “پاستوکووک” تا چند روز آتی تحویل می‌شود

رئیس انستیتو پاستور ایران با رد ادعاهای مینو مهرز مبنی بر رد شدن واکسن کرونا از ایران و کوبا ، گفت که او هدف از اظهار چنین اظهاراتی را نمی داند و دلیل آورد: و در چند روز آینده داده خواهد شد

علیرضا بیگلری در مصاحبه با نازک نارنجی، گفت: دکتر مهرز مسئول آنچه آنها می گویند است. ما نمی دانیم چرا و به چه منظور آنها چنین اظهاراتی را بیان کردند. ما با کوبا توافق قطعی در مورد ساخت مشترک واکسن کرونا داشتیم ، کار را انجام دادیم ، بانک سلول را گرفتیم و آزمایش بالینی را انجام دادیم و روابط دو کشور در این زمینه ادامه داشت.

وی گفت: “من یک جلسه هفتگی منظم با طرفین در مورد واکسن کرونا در ایران و کوبا دارم.” “من نمی دانم که چگونه دکتر مهرز این کار را انجام داد و من شوکه شدم.” این جملات بسیار عجیب است.

بیگلری ادامه می دهد: “بنابراین ، طبق یک توافق کاملاً واضح ، کار نه تنها بر روی این واکسن ، بلکه بر روی سیستم عامل واکسنی که در کوبا داریم و واکسنی که کرونا یکی از آنها بود ، انجام شد. ما یک سال پیش شروع کردیم ، جلسات ما به طور منظم برگزار می شد ، و بانک سلول برای ساخت این واکسن گرفته شد ، آماده سازی تولید انجام شد ، و اولین گروه ساخته شد و به روزهای بعدی تحویل داده شد.

وی می گوید: مجوز استفاده اضطراری برای واکسن Pastococcus تازه صادر شده است و پس از مجوز اورژانس ، قرارداد تولید داریم. در همان زمان ، آزمایش بالینی به پایان رسیده و تزریقاتی انجام شده است و ما انتظار داریم که نتایج اولیه تا پایان ماه اوت قابل تجزیه و تحلیل باشد ، که البته تاکنون پیشرفت خوبی داشته و ایمن ترین است. آزمایش بالینی . ساخت کشور.

بیگلری گفت: “ما هنوز دلیل این اظهارات را نمی فهمیم.” همکاری و تأیید ما در کوبا یک توافق کوتاه مدت برای یک واکسن نیست ، بلکه یک توافق نامه بسیار گسترده تر است.

وی گفت: “بنابراین اکنون آزمایش بالینی واکسن Pastococcus به پایان رسیده است و ما منتظر نتیجه هستیم.” مجوز مصرف اضطراری هفته گذشته صادر شد و پس از آن به ما اجازه داده شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران می گوید: اکنون دسته اولیه واکسن ساخته شده و تولیدات بعدی با افزایش تجهیزات تخمگذار افزایش می یابد.

امروز لازم به ذکر است ، نقل قولی در فضای مجازی توسط دکتر نقل شد مینو مهرز ، محقق پروژه واکسن “کوایران برکت” ، پروژه واکسن کرونا ایرانی-کوبایی (پاستوکووک) را رد کرد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا