علمی و پزشکی

ورود تجهیزات خط تولید واکسن با ظرفیت ۲۰ میلیون دوز در ماه

به گفته نماینده فنی گمرک ایران ، محموله دوم تجهیزات خط تولید واکسن وارد ایران شده است که ظرفیت تولید را به 20 میلیون دوز در ماه افزایش می دهد.

مهرداد جمال اروانقی ، معاون وزیر گمرک ایران در مصاحبه با نازک نارنجی اعلام کرد که دومین محموله تجهیزات خط تولید واکسن کرونا در ساعت 14:30 امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

وی ادامه داد: محموله 52 تنی آن در کمترین زمان تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته و برای قرارگیری سریع به مسئولان مربوطه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل داده شده است.

به گفته این مقام مسئول گمرک ایران ، تجهیزات مذکور که در فاز دوم وارد می شوند ، قادر به تولید تعداد زیادی واکسن خواهند بود که پیش بینی می شود این میزان ماهانه به 20 میلیون دوز برسد.

اروانقی یادآور شد: تجهیزات خط تولید واکسن یکی از بهترین مارک های جهان است که توسط چین هدف قرار گرفته و توسط ایران وارد می شود که با توجه به تخصص و دانش دانشمندان ایرانی می تواند وضعیت تأمین واکسن در کشور را تغییر دهد.

در همین حال ، در تاریخ 4 اردیبهشت ، مرحله اول ورود تجهیزات خط تولید واکسن که شامل اجزای خط تولید واکسن کرونا ، شامل تجهیزات تمیز داخل و قطعات ماشین لباسشویی ویال بود ، به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا