علمی و پزشکی

دومین واکسن ایرانی کرونا در آستانه ورود به تست انسانی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه ساخت واکسن کرونا ، تولیدکننده دیگری سریع اسناد را برای شروع مرحله انسانی تکمیل کرد. این رشته عملا بی اثر است.

تایید شده توسط نازک نارنجیمحمدرضا شن ساز ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران ، گفت: سازمان غذا و دارو ، تحت نظارت وزارت بهداشت برای مواد غذایی ، دارو ، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات مورد مطالعه در سلامتی ، همیشه سعی کنید کیفیت و کمیت مناسب برنامه را ایجاد کنید. کاهش سرعت در همان زمان ، برای تحقق شعار جهش در تولید ، قول دادم که ارزش واردات دارو در سال 1397 با برنامه ریزی و حمایت از در صنعت داخلی ، در سال 1398 به 22٪ رسیده است. و اکنون ، هزینه واردات به 15٪ کاهش یافته است ، که نشان دهنده توانایی صنعت دارو در کشور است.

وی افزود: در عین حال هر دارویی در زمینه تاج ذکر شود ، می توانیم در کمتر از دو ماه این کار را در کشور انجام دهیم و زمین صادرات آن را تأمین کنیم. بحث واکسن مثالی است که ما در این زمینه داریم.

شانزاز ادامه می دهد: در زمینه غذا ، که بخشی مهم از سلامت و اقتصاد کشور است ، من خبر خوبی می دهم که زمان ورود به مجوزهای واردات مواد غذایی و … به 24 ساعت کاهش یافته است . در حالی که سازمان غذا و دارو دائماً از طولانی شدن این روند شکایت داشت ، اکنون با اقدامات انجام شده ، این زمان به حدود 1500 مجوز کاهش یافته است که در چند ماه پیش صادر شده است.

همه ماسک ها باید یک لایه چند لایه داشته باشند

وی گفت: “این موارد در زمینه تجهیزات پزشکی اتفاق می افتد.” از نظر ماسک ، در حالی که در روزهای اولیه کرونا ما بین 120،000 تا 150،000 ماسک درست می کردیم ، اکنون تولید ما به بیش از 35 میلیون ماسک رسیده است و همه اینها در شرایط سخت در کرونا انجام می شود و مجازات ها با این حال ، در زمینه ماسک ، ما ابتدا در مورد مقدار و مقدار آن صحبت می کنیم ، سپس قیمت با کمترین قیمت ارائه می شود و اکنون ، برای بهبود کیفیت ماسک ها ، قانونی را اعلام می کنیم که همه ماسک ها باید یک لایه چند لایه داشته باشند. با این حال ، ماسک های قبلی از کیفیت خوبی برخوردار بودند ، اما اکنون ما مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم و اجازه صادرات به خارج از کشور را می دهیم.

وی گفت: ظرفیت ما در زمینه تولید ملی 3.5 میلیون تن در روز است که می توانیم به طور عملی برای هفت میلیون ماسک استفاده کنیم که با کمک بخش خصوصی تولید آن به بیش از با 10 میلیون تن در روز. ما همچنین لایه را انجام می دهیم. در زمینه دستگاه های تهویه و اکسیژن ساز به همان وضعیت رسیده ایم.

مشکل کمبود انسولین را حل کنید

شانزاز با اشاره به مشکلاتی که در زمینه انسولین وجود دارد ، گفت: در زمینه انسولین ، در فرآیند برنامه ریزی شده ، این هفته با بیش از دو میلیون نوع مختلف انسولین وارد بازار شدیم. تولید داخلی انسولین با مارک خارجی مشکلاتی دارد که همه آنها برطرف شده است و امیدواریم نگرانی هایی که در زمینه انسولین وجود دارد برطرف شود. زیرا افرادی که انسولین را از داروخانه های منتخب کشور دریافت می کنند ، ثبت نام کرده و کد ملی را رعایت می کنند و از این طریق بندرت شاهد خروج این محصولات از زنجیره رسمی هستیم. در آینده نزدیک ، در صورت تشخیص بیماران ، می توانیم آن را به تمام داروهای کشور گسترش دهیم ، به طوری که برخی از بیماران انسولین کاهش می یابد.

دومین واکسن تاج ایرانی در لبه آزمایش انسان

تحریم های واکسیناسیون ایران بی اثر است

وی همچنین درباره وضعیت تولید واکسن کرونا گفت: در زمینه واکسن کرونا ، ما شرکت های تولید کننده خانگی زیادی داریم که روی واکسن کار می کنند. یکی از تولیدکنندگان مرحله اول مطالعات انسانی را شروع کرد و تولید کننده دیگری سریعاً اسناد را برای شروع مرحله انسانی تکمیل کرد. البته آقای وزیر مسئله واکسن ها را خودشان مطرح کردند تا مردم درک بهتری از توانایی واکسن در ساخت واکسن در کشور داشته باشند و مجازات های آنها تقریباً بی اثر است.

امیدواریم در تأمین ارز به بانک مرکزی شاهد کمبود دارو نباشیم

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت: امیدواریم با تأمین ارز به بانک مرکزی دیگر شاهد کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نباشیم.

ادامه داد

دکمه بازگشت به بالا