اقتصادی

انتقاد یک کارشناس حوزه آب از مسدود شدن سایت اطلاعات و آمار سدهای کشور

امروزه که بسیاری از استان های کشور از جمله خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان با تنش آبی روبرو هستند ، نقش سدهای غیرقانونی و اجرای پروژه های انحراف آب برای توجه بیشتر به وضعیت موجود مورد توجه قرار می گیرد. در این مورد ، یک کارشناس آب از مسدود شدن قسمت اطلاعات مربوط به سدها در کشور در وب سایت شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد و از عدم دسترسی به این اطلاعات انتقاد کرد.

به گزارش نازک نارنجی ، اطلاعات و آمارهای مربوط به سدهای کشور ، از جمله سدهای مورد استفاده ، پروژه های سد سازی مورد مطالعه و سدهای مورد مطالعه از طریق بخش اطلاعات مربوط به سدهای کشور ، یعنی daminfo.wrm.ir در وب سایت رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران (wrm). ir) که زیرمجموعه وزارت نیرو است در دسترس عموم قرار دارد.

طبق آخرین گزارش نازک نارنجی ، این وب سایت از 27 ماه مه سال جاری در دسترس خواهد بود ، اما اکنون دسترسی به این سایت مسدود شده است و نه وزارت نیرو و نه شرکت مدیریت منابع آب ایران دلیل آن را اعلام نکرده اند.

فاطمه ظفرنژاد ، محقق آب و توسعه پایدار ، از وزارت نیرو به دلیل مسدود کردن سایت اطلاعات سد ، که باید در دسترس عموم قرار گیرد ، در کمال ناباوری انتقاد کرد. وی گفت: “این آمار و اطلاعات از اواخر دهه 1980 و به دنبال فشار مردم برای جستجوی اطلاعات در مورد اقدامات وزارت نیرو در آبهای این کشور در دسترس بوده است.”

وی ادامه داد: دسترسی عمومی به این اطلاعات حق مردم است و مسدود شدن این سایت نشان می دهد که سازمان های دولتی ، به ویژه سازمان های آبخیزداری اجرایی ، افرادی هستند که عجیب ترین ، خارجی ترین و نامشروع ترین افراد هستند.

ظفرنژاد با بیان اینکه مشخص نیست چه کسی و چه مرجعی این سایت را که متعلق به مردم است مسدود کرده است ، گفت: دسترسی به این اطلاعات حق مردم ، جوامع بومی و کشاورزانی است که حق آب آنها در پشت سدها مصادره شده است. در دسترس محققان ، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه است.

در این مبلغ ذکر شده بود که خبرنگار نازک نارنجی توسط وزارت نیرو تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا