اقتصادی

واکنش پرس تی وی به توقیف دامنه وب‌سایت شبکه توسط آمریکا

به دنبال بسته شدن دامنه جامع شبکه خبری خبری انگلیسی انگلیس Press TV ، این شبکه اعلام کرد که به فعالیت خود در حوزه ایرانی ir ادامه خواهد داد.

به گزارش نازک نارنجی ، در شب اول ژوئیه ، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) در اقدامی غیرمنتظره ، دسترسی به وب سایت Press TV را از طریق دامنه .com مسدود کرد.

پرس تی وی گزارش داد ، “از ساعات اولیه سه شنبه شب ، در اقدامی مشترک ، همان تصویر خروجی چندین وب سایت تلویزیونی ایرانی ، منطقه ای ، خبرگزاری ها و منابع خبری را نشان داد که دامنه وب سایت را مسدود می کند.” سه کانال العالم ، پرس تی وی و المسیره توسط پلیس فدرال ایالات متحده گزارش شده است.
تصویری که برای اعلام محاصره رسانه ها در وب سایت ها منتشر شده است ، قوانینی را مجاز دانسته است که اجازه اقدام را داده است ، که به دولت ایالات متحده اجازه می دهد از دارایی نهادهای مربوط به “قاچاق فناوری ، مواد هسته ای ، سلاح ، مواد شیمیایی ، بیولوژیکی و رادیولوژیکی یا مصادره تولید” استفاده کند. ، واردات ، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی.

با این حال ، FBI گفت که فقط یک توییت در حساب آن ارسال شده است: “F. << شما قضاوت می کنید." این با شرکایی در بخشهای خصوصی ، محلی ، ایالتی و فدرال ، از جمله کسانی که در بهداشت و درمان و جامعه علمی درگیر هستند ، کار می کند تا ضمن حفظ توانایی تغییر در آنها ، از اطلاعات حساس آمریکایی ها در برابر دشمنان خارجی محافظت کنید. "

یک ساعت بعد ، لارا روزن ، گزارشگر برجسته آمریکایی ، در توئیتر خود سخنگوی وزارت امور خارجه ند پرایس گفت که او در مورد مسدود کردن وب سایت پرس تی وی واشنگتن حرفی برای گفتن ندارد. “اما او گفت که فکر می کند وزارت دادگستری ممکن است به زودی اطلاعاتی را ارائه دهد.”

براساس گزارش Press TV ، نتایج تحقیقات دقیق توسط تیم فنی شبکه نشان می دهد که مسئله ممنوعیت برطرف شده و دامنه .com در این سایت غیرقابل استفاده شده است.

همچنین اشاره شده است که فعالیت وب سایت این شبکه از این پس در دامنه ir ایرانی و صفحات آن با آدرس presstv ادامه خواهد یافت. ir می تواند توسط کاربران استفاده شود.

این اولین بار نیست که ایالات متحده تحت فشارهای مختلف Press TV را با تروریسم رسانه ای هدف قرار می دهد. علاوه بر اتصال ماهواره ای ، چندین بار حساب های این شبکه در سیستم عامل های مختلف اجتماعی مسدود شده است و این شبکه به ناچار فعالیت خود را در پربازدیدترین شبکه های اجتماعی از سمت چپ آغاز می کند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. در جدیدترین اقدام علیه Press TV ، Google حساب YouTube شبکه را برای همیشه مسدود کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا