بین الملل

رویوران در المیادین: اگر مذاکرات وین شکست بخورد، ایران گزینه‌های متعددی دارد

گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی ، شبکه خبری المیادین “سید حسین رویران” ، تحلیلگر سیاسی منطقه ، روز دوشنبه ، با ادامه برنامه ویژه “القاسم” موافقت کرد ، که تا روز تحلیف ایران ادامه دارد رئیس جمهور جدید

راوایران در این برنامه در پاسخ به س questionالی درباره پیام حج رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت كه ارتباط رهبران جمهوری اسلامی ایران با واقعه حج ، سیاسی ، مذهبی و اجتماعی تلقی می شود. از زمان پیروزی انقلاب. رهبر معظم انقلاب هر ساله در ایام حج با صدور پیامی خواستار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و طرفداران آن می شوند ، خواه این نیروهای غربی یا عربی باشند که روابط خود را رسمی می کنند و جنایات صهیونیست را چشم بسته اند. رژیم

رئیس جمهور انقلاب به تحول ائتلاف در میان اعضای مقاومت اشاره می کند

المیادین س askedال کرد که چرا ایالات متحده سعی دارد مخالفان عراق ، سوریه و لبنان را به نوعی تحریف و توهین کند ، چگونه این پیام به وی گفته شد و راویران گفت که می خواهد به دادگاه عالی بگوید که ائتلافی با نام مستعار بین نیروهای مقاومت برخلاف آنچه رسانه های صهیونیستی و غربی گفته اند و سعی در تظاهر به عضویت در مقاومت تسلیحاتی ایران دارند. ایران ممکن است بخواهد یک نیروی اصلی و پشتیبان مقاومت باشد ، اما در نهایت می خواهد بخشی از ائتلاف باشد. ایران می خواهد اعضای مقاومت روی پاهای خود بایستند و همه در منطقه سهمی دارند.

راایران گفت: المیادین درباره مذاکرات هسته ای در وین و راه اندازی دولت جدید توضیح داد ، و اکنون برخی نگران سقوط مذاکرات هستند ، و افزود که تصمیم دولت روحانی در مورد رئیس جمهور بودن توجیه سیاسی دارد زیرا چهار این سال رئیس جمهور است و می تواند چهار سال دیگر باشد ، بنابراین طبیعتاً این دولت در مورد آن تصمیم خواهد گرفت. خواه گفتگوها تغییر کند یا نه ، باید بگویم نه ، زیرا سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد مگر اینکه ایالات متحده بخواهد بیشتر تفاهمات قبلی گفتگوی شش دور گذشته در وین را از بین ببرد. نکته دیگر اینکه ایران در چندین موضوع از جمله تحریم صادرات نفت پیروز شده است. ایالات متحده می خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند ، اما ایران گزینه های مختلفی روی میز دارد و علیرغم همه تلاش های واشنگتن ، از قبل نفت خود را صادر می کند. ایران در وضعیت عادی قرار دارد و به دنبال تفاهم استراتژیک جدید با چین و روسیه است. نخست وزیر ممکن است گزینه های زیادی داشته باشد.

اگر مذاکرات وین شکست بخورد ، ایران گزینه های زیادی دارد

راوایران گفت این واقعیت که برخی رسانه ها در مورد سقوط مذاکرات صحبت می کنند و این نوعی جنگ روانی نیست ، همان چیزی است که او می خواست مذاکرات در توافق نامه آمریکا برگردد. بایدن به مبارزات انتخاباتی خود قول داد که اگر رئیس جمهور شود به توافق خواهد رسید. اما ایران گزینه مقاومت و موضع گیری را انتخاب کرده است. ایران گفته است که اگر ایالات متحده به دستاوردهای خود بازگردد ، تهران به موقعیت اولیه خود باز می گردد ، حتی اگر برخی از دستاوردهای آن تحت برجام به حالت تعلیق درآید. ترامپ و ایالات متحده از این معامله بیرون آمدند و این بایدن بود که تصمیم به بازگشت گرفت. اکنون که آنها می خواهند مواردی را مانند توافقنامه منطقه ای یا بحث در مورد موشک های بالستیک در توافق وارد کنند ، نمی توانند زیرا ایران به طور کلی از درج این موضوعات امتناع می ورزد. ایران هنوز در این موقعیت است. ایران از اخلال اقتصادی جلوگیری کرده است. بایدن تصدیق کرد که سیاست حداکثر اجبار ایران شکست خورده است. هدف این سیاست برای تغییر سیاست ایران اتفاق نیفتاده است. ایالات متحده در تلاش است تا خود را از بسیاری از مسائل برای مقابله با چین در زمان مورد نظر خلاص کند. زیرا در بسیاری از جبهه ها از جمله جبهه مقابل ایران فعال نخواهد بود. ایران از این مذاکرات در امان نیست و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد گزینه های زیادی دارد.

میزبان المیادین گفت که شاید از جمله گزینه های آن دعوت از چین و روسیه از ایران برای تقویت روابط با تهران باشد و راویران توضیح داد ، بله ، یک توافق نامه استراتژیک با چین. به طور جزئی ، پکن قصد دارد در بخش نفت با ارزش حدود 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و روزانه حدود دو میلیون دلار خریداری کند. در نتیجه ، چین به عنوان یک قدرت بزرگ اقتصادی ، تقریباً به 15 میلیون بشکه نفت در روز نیاز دارد. بر این اساس ، چین به دنبال منبع مستقلی است که غرب برای فشار بر چین از آن استفاده نخواهد کرد. ایران گزینه خوبی برای چین است. حتی اگر عربستان سعودی ، امارات و دیگران نفت به چین تأمین کنند ، آنها می توانند روزی صادرات نفت را تحت فشار غرب متوقف کنند ، اما ایران تحت این فشار نیست. اگر مذاکرات شکست بخورد و حتی اگر اینگونه نباشد ، ایران این تفاهمات استراتژیک را بسیج خواهد کرد. اما در این میان ایران اراده بیشتری برای فعال کردن این تفاهمات دارد. با اجرای این استراتژی ، ایران بر بسیاری از تأثیرات تحریم های غرب غلبه خواهد کرد.

المیادین در مورد پرونده تبادل زندانیان بین ایران و ایالات متحده س askedال کرد و راویران گفت که از دیدگاه ایران ، پرونده زندانیان پرونده دیگری است. این پرونده دارای یک هسته هسته ای است ، که معامله سال 2015 است. بنابراین این دو به هم ربطی ندارند. ایران به طرف مقابل اجازه تعیین شرط را نداده است.

ایالات متحده به دنبال استقرار گروه های تروریستی در افغانستان است

راویران در مورد اوضاع افغانستان و نقش ایران در تقویت گفتگو افغانستان و افغانستان ، گفت که ایران از زمان اتحاد جماهیر شوروی در حال مذاکره در مورد همه مسائل سیاسی است. با تاجیک ها و سایر اقوام اتحاد وجود دارد. ایران نمی تواند اوضاع افغانستان را نادیده بگیرد و امنیت این دو کشور دست به دست هم می دهد. امروز افغانستان فقط بخشی از امنیت مرزی نیست ، بلکه بخشی از سیستم امنیتی جهان است. چین یک قدرت جهانی در حال رشد است و ایالات متحده می خواهد با آن مقابله کند و با این کار افغانستان را نمی توان از معادله جنگ جهانی و نظم جدید جهانی جدا کرد. ایجاد یک سیستم سیاسی در افغانستان ابتدا به نفع خود افغانستان و سپس منطقه است. هدف ایالات متحده از بین بردن فاجعه و استقرار گروه های تروریستی در این کشور است.

راوایران افزود که ایران در تلاش است تا از طریق همکاری با نیروهای ملی که در افغانستان هستند از ورود مزدوران تکفیری به افغانستان جلوگیری کند. این امر ممکن است زیرا تغییرات زیادی در این کشور رخ داده است و طالبان طالبان دو دهه پیش نبوده اند. با همکاری نیروهای داخلی افغانستان با کشورهای منطقه ، از تکرار حوادث در سوریه و عراق جلوگیری می شود. در صورت اطلاع نیروهای ملی افغانستان ، این طرح متوقف می شود.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا