اقتصادی

اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور

نماینده نیروگاه سازمان انرژی اتمی از رفع نقص فنی نیروگاه هسته ای بوشهر و همچنین اتصال آن به شبکه ملی و تولید برق در روز یکشنبه خبر داد.

محمود جعفری ، رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه هسته ای بوشهر ، در مورد ساخت اولین واحد نیروگاه هسته ای بوشهر به نازک نارنجی گفت: “همانطور که می دانید ، هفته گذشته به دنبال نقص فنی در واحد اول بوشهر نیروگاه هسته ای و متعاقباً به وزارت نیرو ابلاغ شد ، تولید برق به طور موقت در نیروگاه متوقف شد و از شبکه ملی قطع شد. ما از خداوند متعال سپاسگزاریم که با تلاش بی وقفه متخصصان و کارمندان نیرو این همه مشکل فنی حل شد گیاه و پس از انجام آزمایشات لازم ، این واحد از شنبه به شبکه سراسری متصل شد.

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی بخشهای هسته ای ، نیروگاه در اسرع وقت دوباره به مدار تولید بازمی گردد و به شبکه سراسری متصل می شود.

جعفری گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده در مورد افزایش دمای هوا ، ما از مردم شریف و عزیز ایران می خواهیم در مصرف برق صرفه جویی کنند و برای غلبه بر وضعیت موجود با تمام تلاش های صنعت برق کشور همکاری کنند.

گفتنی است نیروگاه هسته ای بوشهر اولین تجربه استفاده از نیروگاه های هسته ای 1000 مگاواتی در کشور و منطقه است که اکنون توسط نیروهای متخصص ایرانی به بهره برداری می رسد.

همچنین ، این واحد بیش از 48،500 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و آن را به شبکه سراسری انتقال می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا