اقتصادی

جهش ۵۷ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل­ ترکیبی نیروگاه نکا

نازک نارنجی/مازندران در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۵۷ میلیون و ۸۳۵ هزار کیلو وات ساعت انرژی در مجموعه بلوک سیکل ­ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید شد.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا، “نوراله ادبی فیروزجائی” مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا اظهار کرد: با در نظر گرفتن زمان تعمیرات واحدهای بلوک سیکل ترکیبی امسال و سال گذشته، انرژی تولید شده در این ۳ ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۷ درصد افزایش را نشان می‌­دهد.

وی افزود: در سه ماهه اول سال گذشته حدود ۲۲۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو وات ساعت انرژی در مجموعه سیکل ­ترکیبی این نیروگاه تولید شده بود.

ادبی فیروزجایی تصریح کرد: بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا دارای دو واحد گازی با ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.

قابل ذکر است، نیروگاه ‌شهید سلیمی ‌نکا، یکی‌ از مهمترین‌ سرمایه‌های‌ ملی‌ و از بزرگترین‌ نیروگاه‌های‌ کشور است. این نیروگاه متشکل‌ از دو بخش‌ مستقل‌ بخاری‌ و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل‌ دریای‌خزر و در ۲۵ کیلومتری‌ شمال‌ شهرستان ‌نکا قرار دارد. قدرت‌ نامی‌ این‌ نیروگاه‌ ۲۲۱۴ مگاوات‌ می‌باشد که‌ از چهار واحد بخاری هریک با قدرت نامی ۴۴۰ مگاوات، یک بلوک سیکل‌ترکیبی شامل دو واحد گازی هریک با قدرت نامی ۱۳۷/۶ مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت نامی ۱۶۰ مگاوات و همچنین دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هرکدام ۹/۴ مگاوات تشکیل شده است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا