اقتصادی

افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۹ درصد تا پایان امسال

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و انرژی با اشاره به هدف افزایش بهره وری نیروگاه ها به 39 درصد تا پایان امسال گفت: تا پایان امسال به بیش از 39 درصد خواهیم رسید سال

به گزارش نازک نارنجی ، همایون حائری امروز در مراسم افتتاحیه پروژه های بهبود عملی و رفع محدودیت های ساخت پنج نیروگاه در کشور ، که طی بازدید بیست هفته ای از # هر_هفته_ای_هفته_ایران با حضور وزیر نیرو: از این طریق می توانیم توانایی های یک تولید را بررسی کنیم.

وی گفت: “خوشبختانه ، این آماده سازی را در ماههای گرم تابستان شاهد بودیم.” نیروگاه های برق آبی نیز بیش از 10 هزار مگاوات تولید در اختیار ما قرار می دهند و نیروگاه های تجدیدپذیر را در تابستان امسال در دسترس ما قرار می دهند و گاهی اوقات به ما در تولید 300 تا 400 مگاوات در هر پیک کمک می کنند.

وی افزود: “در بخش تولید توزیع شده ، ما بیش از 30 درصد در تابستان امسال در مقایسه با تابستان گذشته مشارکت داشته ایم. این کار انجام شده است و بهبود به تعویق افتاده است و ما توانسته ایم از ظرفیت تولید این نیروگاه

حائری گفت: واحدهای حرارتی با آمادگی 98 درصدی نیز شروع به شکستن رکورد های تابستان می کنند ، امسال برای اولین بار واحدهای حرارتی را در ساعات بالا انجام می دهیم که این اتفاق دو بار در سال رخ می دهد در ژوئیه و آگوست ، تولید تقریباً 50،000 مگاوات نیرو در مقایسه با تولید تابستان گذشته ، واحدها در ساعات اوج مصرف 3.5 درصد رشد کردند.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و انرژی اظهار داشت: سرمایه گذاری در ساخت واحدهای حرارتی خوب بوده و نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش ظرفیت داریم.

وی درباره تعمیر نیروگاه های نکا ، بیستون و تبریز گفت: ساخت واحد و قطعات نیروگاه ها در تابستان سال گذشته در وضعیت بسیار خوبی بود.

حائری با بیان اینکه تمام واحدهای گرمایشی تابستان امسال در مدار هستند ، افزود: نکته کلیدی در سال جاری ایجاد کل صنعت برق در تابستان است. تابستان امسال دومین سالی است که تحت مدیریت ، مصرف زیاد بیش از یک درصد افزایش پیدا نکرده است ، در زمانی که نیروگاه های ما کاملاً قادر به تولید انرژی هستند.

وی گفت: “كنترل مصرف زیاد در هنگام ظرفیت تولید به معنای افزایش قابل اندازه گیری ثبات است و این افزایش در زمینه تحریم ها هدفی نیست ، بلكه راهی است كه باید طی كنیم.”

معاون وزیر نیرو در برق و انرژی در مورد رابطه بین مدیریت مصرف و افزایش کارایی ادامه داد: اگر مصرف بالایی داشته باشیم ، از واحدهای قدیمی با بازده پایین استفاده می کنیم.

این مقام وزارت نیرو افزود: ما حدود 3000 مگاوات نیروگاه داریم که قدیمی هستند و بازده آنها 20٪ یا کمتر است و با توجه به نیازهای موجود ، نیروگاه ها آماده بهره برداری هستند. در ساعتهای طولانی استفاده کنید. ” امسال ، در استفاده از مصرف زیاد ، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و مستقیماً بر کارایی تأثیر می گذارد.

وی گفت: کار مرمت نیروگاه ها نیز آغاز شده است که تا شروع آماده سازی واحدها برای پروژه در سال آینده با شدت بیشتری انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا