اقتصادی

شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به ۲۰۰ هزار مترمکعب می‌رسد

نازک نارنجی/ بوشر استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح های آب شیرین کن در نقاط مختلف استان گفت: با تکمیل طرح های شیرین سازی آب دریا، تولید آب استان بوشهر تا 2 سال آینده به 200 هزار مترمکعب افزایش می یابد.

احمد محمدی زاده چهارشنبه 6 مهرماه در همایش سلامت استان بوشهر با تاکید بر شناسایی مشکلات و عوامل تهدید کننده سلامت استان بوشهر اظهار داشت: تبیین دانشمندان و شاخص های قابل تایید نقش مهمی در رفع تهدیدهای اصلی سلامت دارد. .

وی تولید محصولات کشاورزی و آبی را یکی از ظرفیت های ویژه استان بوشهر دانست و افزود: توسعه و رونق آن در گرو سلامت چرخه تولید این محصولات است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آسیب های وارده به محیط زیست و صنایع بهداشتی بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر عامل طبیعت است. آلودگی

محمدی زاده از اجرای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در پارس شمالی خبر داد و بیان کرد: باید در تشکیل و اجرای پیوست های زیست محیطی برای مقابله با مشکلات زیست محیطی تلاش شود.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع استان بوشهر باید مبتنی بر پیوست محیطی و سلامت محور باشد، گفت: علاوه بر صنایع پارس شمالی، 2 راکتور جدید نیروگاه هسته ای در بوشهر اجرا شد که ظرفیت تولید هزار مگاوات نیروگاه را دارد. برق هر کدام.اولویت داده شده.

استاندار بوشهر مناطق ساحلی را برای اکوسیستم سلامت مهم دانست و گفت: ترکیب اکسیژن و رطوبت هوا بر سلامت انسان تاثیر مثبت دارد و استان بوشهر از این مزیت برخوردار است.

محمدی زاده وجود شش میلیون نخل و تولید خرما را از دیگر ظرفیت های استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: خرما یکی از محصولات ارزشمند غذایی و بهداشتی و ضد سرطانی محسوب می شود اما افزایش مصرف نیز مشکلاتی را در این رویداد ایجاد می کند. دیابت که باید از آن پرهیز کرد باید از ظرفیت استان بوشهر برای ارتقای سلامت مردم استفاده کرد.

وی خلیج فارس در استان بوشهر را یکی از ظرفیت های مهم تولید آب شیرین دانست و افزود: برای اطمینان از وجود آب آشامیدنی پایدار و سالم، 50 درصد آب مصرفی استان بوشهر از آب دریا تامین می شود. نمک زدایی در 2 سال آینده

محمدی زاده با اشاره به اجرای طرح های آب شیرین کن در نقاط مختلف استان گفت: با تکمیل طرح های شیرین سازی آب دریا تا 2 آینده 50 درصد آب شرب این استان با ظرفیت 200 هزار مترمکعب تامین می شود. سال ها.

استاندار بوشهر تلفیق زندگی شهری و روستایی را از دیگر ظرفیت های استان دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از ساخت و ساز واحدهای مسکونی در روستاها از سیاست های مهم استان بوشهر است.

وی واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی در شهرستان های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شهرستان های استان بوشهر به اندازه ای زمین وجود دارد که به 5 میلیون نفر واگذار شود و ساخت مسکن ویلایی در سطح شهر. از دستور کار برنامه های استان می باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه واگذاری زمین به جوانان برای ساخت ویلا در شهرستان های استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 10 هزار قطعه زمین به متراژ 200 تا 250 متر مربع متر برای ساخت ویلا در شهرهای مختلف استان بوشهر اختصاص داده می شود که متقاضیان تعیین تکلیف شدند و این امر در سال آینده ادامه دارد.

محمدی زاده بر تغییر سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان بهداشت و درمان استان، سبک زندگی نامناسب، عدم تغذیه سالم و کم تحرکی عامل بروز برخی بیماری ها با تغییر است. قابل پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز بهداشت و درمان را بخش کوچکی از مقوله مهم سلامت دانست و تصریح کرد: در حوزه سلامت نقش همه دستگاه ها و سازمان های اجرایی روشن شده و بهداشت و درمان یکسان است. . مسئول 25 درصد آن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا