بین الملل

بهاروند: غرامت 150 هزار دلاری به هر جان‌باخته هواپیمای اوکراینی ، بالاتر از تعهدات بین المللی است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی ، محسن بهاروند ، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته برای شرکت در سومین دور ایران و اوکراین به کیف سفر کرد. سخنرانی در مورد سقوط یک هواپیما در اوکراین. در همین رابطه ، وی گفت: “در دور سوم مذاکرات ، ما در مورد بسیاری از جنبه های پرونده که نیاز به بررسی بین دو کشور دارد ، مانند ابعاد هواپیمایی و ایمنی ، تبادل اطلاعات کردیم. بعد نظامی نیز و همچنین میزان جرم ، و مسائل حقوقی به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته است. “

بهاروند همچنین گفت که ما در مورد این حوزه و سایر موارد در مورد صلاحیت قضایی بحث کردیم.

* دادگاه ایران ظرفیت رسیدگی را دارد

وی با بیان اینکه اتفاقی در ایران و در مرزهای ایران رخ داده است و دادگاه ایران صالح به رسیدگی به پرونده است ، نوشت: “تاکنون اتهامی از سوی دادستان دادگاه ایران صادر و به دادگاه ارسال شده است. فکر می کنم سه قضات در حال بررسی این پرونده هستند. “

معاون وزیر امور خارجه یادآور شد: اگر کسی در این موضوع کوتاهی کند مطابق قانون با آن برخورد می شود.

وی گفت: “در دور سوم گفتگوها در کیف ، ما در مورد حقوق بین الملل صحبت کردیم.” “تحقیقات نظامی ، قضایی و هواپیمایی کشوری با تیمی از مشاوران سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) بهمراه کارشناسانی از ایالات متحده ، فرانسه و انگلستان.” این تحقیق نتیجه می گیرد که این واقعه وحشتناک به عنوان نتیجه یک خطای انسانی.

بهاروند درباره هزینه نیز گفت: حق الزحمه ای که تعیین کرده ایم بالاتر از آن است که طبق قوانین بین المللی بدهکار هستیم. دولت موافقت كرد كه به ازاي هر خانواده قرباني ، بازماندگان و وراث قانوني 150،000 دلار به فرد ، محلي و خارجي پرداخت و برخي غرامت دريافت كردند.

* سیاسی شدن مسائل تخصصی برای همه ضرر دارد

این دیپلمات ارشد ایرانی می گوید که سیاسی شدن موضوعات تخصصی به همه آسیب می زند: “از آنجا که اینها استانداردهای هوا هستند ، اگر کسی بخواهد به سو abuse استفاده سیاسی متوسل شود ، کل جامعه جهانی آسیب می بیند. از نظر سیاسی منجر به مخالفت با پیگرد قانونی ، تحقیقات و جستجو شد برای حقیقت و عدالت ، همانطور که به یک موضوع سیاسی تبدیل شد و به عنوان مثال ، کشوری مانند کانادا شروع به فروش غم و اندوه قربانیان کرد.

وی ادامه داد: “ما با کشورهایی هستیم که به بسیاری از موارد احترام می گذارند ، نه این که بخواهیم چیزی را به کسی تحمیل کنیم. این قانون ما و قانون بین المللی است ؛ ما حاضریم از هر راهی همکاری کنیم. اول اینکه باید حاکمیت کشور را به رسمیت بشناسیم.” جمهوری اسلامی ایران ، مانند اوکراین و دیگران ، باید به حاکمیت و مصونیت دولت ما احترام بگذارند ، باید به آزادی سیاسی ما احترام بگذارند. با احترام به یکدیگر و پروتکل های دیپلماتیک ، اگر کسی بخواهد گروهی را تشکیل دهد و سپس آن را به یک جنجال تبدیل کند ، علت موضوع. مانند دادگاهی در یک استان کانادا ، قضاوتی که من با فرض می گیرم ، به نظر من عمدی است ، در حالی که در پرونده های کیفری احتمال یکسان ندارید

معاون وزیر امور خارجه گفت: “کشوری که ثبات سیاسی دولت ایران را نقض می کند باید به ما این حق را بدهد که با آن صحبت نکنیم یا در مورد آن دوجانبه صحبت نکنیم ، مگر اینکه رفتار خود را اصلاح کند.”

به گزارش فارس ، “محسن بهاروند” معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در سومین دور گفتگوهای ایران و اوکراین روز سه شنبه 3 ژوئن وارد کیف شد. رهبری. توسط هیأتی از خبرگان جمهوری اسلامی ایران. سومین دور گفتگوهای ایران و اوکراین به سرپرستی محسن بهاروند ، معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه و یوگنی ینین ، معاون وزیر خارجه اوکراین ، در مورد جنبه های فنی و حقوقی سقوط هواپیما در اوکراین چهارشنبه و پنجشنبه گذشته . 12 و 13 ژوئن) در کیف برگزار شد.

در همین رابطه ، “منوچهر مرادی” ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین ، امروز (جمعه ، 4 ژوئن) در توییتی نوشت: به طور جدی تمام شده و در یک وضعیت حرفه ای خوب و جدید قرار دارد. در حین گفتگوها ، چندین موضوع از جمله فرایندهای جنایی و مسائل فنی ، از جمله هواپیمایی ، ایمنی پرواز و گزارش بعدی ایران مورد بحث قرار گرفت. به دنبال گزارش طرف ایرانی در مورد شهرک های جنایی و اقدامات انجام شده برای محاکمه متهم ، طرف اوکراینی صلاحیت دادگاه های ایران را نیز برای رسیدگی به پرونده تأیید کرد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا