اقتصادی

حکم احتمالی دادستانی اوکراین برای مسئولان سقوط هواپیمای اوکراینی

دفتر مطبوعاتی مالی اوکراین بیانیه ای در مورد دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دلایل سقوط هواپیمای اوکراین از ایران صادر کرده است.

دفتر مطبوعاتی دادستان کل اوکراین قول ایران به اوکراین را برای پایان دادن به دور دوم گفتگو درباره سقوط هواپیمای اوکراینی دنبال می کند که در آن کیف بازداشت مستند شش مظنون سقوط را تایید کرد. هواپیمای بوئینگ در ژانویه در اوکراین. و همچنین با انتشار بیانیه ای یک مدرک مادی در پرونده ارائه می دهد.

مطابق توافق حاصل شده طی یک هفته ، کارشناسان اوکراینی باید اطلاعات دقیق تری در مورد رسیدگی به پرونده های جنایی در ایران ، از جمله تأیید حبس مستند شش مظنون در فروپاشی سطح. در همین حال ، در پایان ماه اکتبر ، ایران وعده داد که مدارک مادی ای را که تیم نجات اوکراین در روزهای اولیه پس از فاجعه پیدا کرده است ، براساس اطلاعات اولیه از قرص خدمه پرواز ، در اختیار اوکراین قرار دهد.

در طی این گفتگوها ، دادستان کل کشور افزود که هر دو طرف همچنین اسنادی را که ایران طی ده ماه به عنوان بخشی از کمک های بین المللی به ایران ارسال کرده است ، تأیید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: “از ژانویه 2020 ، دادستان کل کشور 5 درخواست ارسال کرده است که فقط پاسخ های کلی دریافت کرده اند و یک درخواست شامل 6 مظنون ایرانی است که کاملاً نادیده گرفته شده اند.

“معاون دادستان کل اوکراین توجه دادستانی ارتش ایران را به لزوم دادرسی عادلانه توسط مقامات جلب کرده است ، زیرا این اتهامات حداکثر مجازات تا سه سال زندان را در پی دارد.”

دادستانی اوکراین تأکید کرد که تحقیق در مورد سقوط هواپیمای میهنی نمی تواند یک راز نظامی باشد ، چیزی که ایران اغلب برای توجیه عدم افشای آن استفاده کرده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا