عمومی

رأی نهایی پرونده هواپیمای اوکراینی در دیوان عالی کشور صادر می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان صبح پنجشنبه در نشست با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی مستقر در استان هرمزگان که با حضور مجتبی قهرمانی «رئیس کل دادگستری هرمزگان» و جمعی از مسئولان قضائی، نظامی و انتظامی در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس برگزار شد، به تشریح بخش‌هایی از تلاش بی وقفه دشمنان برای تضعیف نظام به بهانه‌های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخت و گفت: راه مقابله با این خباثت‌ها و دشمنی‌ها تقویت بنیه داخلی و قدرت نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام پورخاقان گفت: جرایم نظامی به نسبت نیروهای مسلح موجود در هرمزگان پایین است و نیروی رسیدگی به پرونده‌های قضائی کافی است. برنامه سازمان نیروهای مسلح بر پیشگیری وقوع جرم است و در این زمینه هرساله دوره‌هایی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح بیان داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیا کمترین جرم را مرتکب شده اند.

وی در مورد پرونده هواپیمای اوکراینی افزود: رأی نهایی صادر شد، اما با توجه به اعتراض اولیای دم و برخی متهمان، پرونده برای رسیدگی و صدور رأی قطعی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح از راه اندازی دادسرای نظامی شهرستان جاسک برای تسهیل در مراجعات و دسترسی مردم و نظامیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام پورخاقان در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد نیز گفت: شهید خلیل تختی نژاد از رویش‌های انقلاب اسلامی و در مسیر حق بود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح افزود: مشکلات اقتصادی و اجتماعی داریم، اما آرمان‌های انقلاب اسلامی زنده است و در فتنه‌ها ماهیت افراد منافق مشخص می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هم در این نشست از نقش آفرینی فعال و تعامل سازنده مسئولان سازمان قضائی نیروهای مسلح در شورای قضائی استان تقدیر و تشکر کرد.

حبیب تکین رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان هرمزگان نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد سازمان قضائی استان هرمزگان ارائه کرد.

حضور در گلزار شهدای بندرعباس و ادای احترام به شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، بازدید از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، دیدار با ارشد نظامی آجا در استان هرمزگان، بازدید از صنایع و کارخانه‌های نظامی استان، شرکت در نشست تخصصی با مسئولان و قضات و کارکنان سازمان قضائی نیروهای مسلح استان هرمزگان و حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی خلیج فارس از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور به استان هرمزگان بود.

دکمه بازگشت به بالا