اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تامین مواد اولیه تولید تاکید کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید تأکید کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به نقش بخش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید ، بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای شناسایی و رفع موانع تأکید کرد. در زمینه صادرات ، گفت: وزارت صمت در سه سطح وزارت ، دولت و مجلس شورای اسلامی.

به گزارش نازک نارنجی ، به نقل از شاتا ، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات ، با حضور اعضای مجلس شورای اسلامی ، مقامات وزارت صمت و سازمان های بخش خصوصی ، ضمن تشکر از صادرکنندگان ، فشارهای بیشتری را بر تحریم ها و جنگ اقتصادی وارد کردند . وی گفت: “از 40 میلیارد دلار واردات مواد خام ، 35 میلیارد دلار از بخش صادرات است و بدون بخش صادرات و تلاش صادركنندگان ، بسیاری از كارخانه های تولیدی كشور قادر به فعالیت نیستند.”
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع موانع و رفع مشکلات در زمینه صادرات از وظایف وزارت صمت است ، تصریح کرد: مصوبات مختلفی برای حمایت از این حوزه اعلام شده و بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف شده است. ؛ این جلسه همچنین برای شناسایی موانع و دریافت اطلاعات و نکات موثر در زمینه صادرات برگزار شد و ما در وزارت صمت به طور جدی در حال رفع موانع در بخش تجارت بین الملل هستیم.
رزم حسینی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع در زمینه های مختلف اقتصاد ، گفت: “از ابتدا و از ابتدای اختیارات قانونی خود ، سعی کردیم بخش خصوصی را در تصمیم گیری مشارکت دهیم. ساخت و در اوایل فروردین بلافاصله پس از ثبت نام و انتخاب شعار سال ، موضوع انسداد و حمایت از تولید با جدیت بیشتری در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت و یکی از اقدامات مهم در این راستا انجام یک بسته پیشنهادی تهیه کنید
توضیح داده شد که وزارت صمت در اولین گام از صلاحیت خود بخشنامه هایی را در زمینه حمایت از پیشگیری و تولید صادر و آنها را به زیرمجموعه های خود ابلاغ کرد ، افزود: بسته دوم مربوط به اقدامات سایر وزارتخانه ها و سازمان ها است. مربوط به تولید و بسته سوم مربوط به قوانین آزار دهنده در این زمینه است که توسط رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و امیدواریم که شاهد افزایش فعالیت صادرکنندگان با روابط خوب و همکاری بین بخشهای مختلف باشیم. .
در پایان سخنان خود ، سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، با تأکید بر اهمیت اقدامات صندوق ضمانت صادرات ، بر استفاده از ظرفیت این صندوق برای ارتقا trade تجارت بین المللی تأکید کرد. ، تأثیر بر صادر کنندگان او نمایشگاه های بین المللی را در زمینه صادرات مثبت توصیف کرد و از صادرکنندگان خواست تا از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا