اقتصادی

ترخیص ۵۰ میلیارد مواد اولیه آذراب از گمرک/هپکو همچنان درگیر چالش واردات

نازک نارنجی/مرکزی دادستان مرکز استان مرکزی گفت: در بحث رونق تولید دستور ترخیص مواد اولیه شرکت آذرآب به ارزش 50 میلیارد تومان صادر شد که در تولید این شرکت موثر است.

در شانزدهم شهریور ماه، شورای قضایی استان مرکزی در جمع رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر کاهش شدید معوقات کارگری و اعتراضات و تجمعات کارگری در استان تاکید کرد. ما با مشکل مدیریتی مواجه هستیم، اکنون هپکو درگیر چالش واردات اقلام مشابهی است که ممکن است این شرکت تولید کرده باشد. در واقع با توجه به واردات ماشین آلات دست دوم بدون سفارش، معادن تمایلی به خرید محصولات هپکو ندارند و از طرفی باید موضوع ضمانت نامه بانکی را نیز پیگیری کنند و به تولید سرعت دهند.

وی تصریح کرد: شرکت کمباین سازی با کمبود نقدینگی مواجه است، تصمیم اخیر بانک کشاورزی مبنی بر ساخت کمباین و سپس فروش آن به کشاورز این شرکت را با مشکل مواجه کرده است، در حالی که پیش از این کشاورز باید نسبت به ثبت سفارش اقدام کند. پرداخت بخشی از قیمت کمباین انجام شد و سپس تولید دستگاه آغاز شد.

قربانی با تاکید بر اینکه قرارگاه ماده 16 باید در استان قرار گیرد که منجر به کاهش سرقت های خرد شود، گفت: بودجه سازمان اموال متمرکز است و اکنون فضای مناسبی برای نگهداری اشیا در استان وجود ندارد.

وی گفت: مهمترین گلوگاه فساد نظارت بر معادن است. قانون معادن این است که نظارت بر معادن توسط مهندس ناظر مورد تایید سازمان صمت انجام می شود که نیاز به تغییر دارد.

دادستان مرکز استان مرکزی با اشاره به مزایده اخیر 230 هزار تن سنگ معدن ته نشین شده در معدن بیچار محلات گفت: این مزایده پذیرفته نشد و هفته آینده تحویل کمیته امداد می شود. همچنین شاهد نارضایتی شهروندان از آلودگی هوا و سوخت سوزی نیروگاه حرارتی شازند در زمستان بودیم و باید برای گازرسانی به این مجتمع صنعتی در فصل زمستان گام برداریم.

به گزارش نازک نارنجی، در این جلسه مدیرکل ثبت اسناد رسمی استان گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال گذشته ارائه کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا