بین الملل

چرخه فساد در رژیم صهیونیستی؛ از انتصاب فرزندان مسئولان فاسد تا سیستم قضایی غیرعادلانه

به گزارش گروه بین الملل آنا ، روزنامه معاریو فساد گسترده آژانس های دولتی و اعضای رژیم صهیونیستی را چنان نگران توصیف کرد که به وضوح درباره نزدیک شدن به خط قرمز شاخص فساد جهانی صحبت کرد و آن را توصیف کرد. فساد. در اسرائیل ریشه دار است.

یک روز قبل از گزارش معاریه ، اعلام شد که نمره فساد اسرائیل تا سال 2020 به 60 از 100 خواهد رسید و اسرائیل تنها 9 امتیاز بالاتر از کشورهای فاسد و بالاتر از خط قرمز است.

ورود فساد دولت به ارگانهای دولت محلی

رویکرد اسرائیل به خط قرمز شاخص فساد جهانی همزمان با رفتار نادرست مقامات تل آویو در برخورد با معرفی ویروس کرونا است. عدم شفافیت در این زمینه ، پنهان کردن حقایق و تصمیمات غلط که مردم را بیش از گذشته نسبت به رژیم بی اعتماد می کند.

این واقعیت که رژیم صهیونیستی در دو سال متوالی در بین 35 کشور در رتبه 35 قرار دارد ، نشانگر ریشه فساد در ساختار سیاسی اسرائیل است ، البته در رده های بالای دولت.

گزارش معاریه در حالی منتشر می شود که تقریباً یک هفته است اعتراضات مردمی علیه فساد و مدیریت ناکارآمد کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دستور کار قرار گرفته است. وضعیت نتانیاهو ، که باید نمونه ای از مبارزه با فساد و اولین پیگیری عدالت باشد ، از سایر مقامات بدتر است زیرا او در سه پرونده مربوط به رشوه خواری و فساد دست دارد.


بیشتر بخوانید:

گزارشی درباره فساد سران سابق رژیم صهیونیستی در فساد و رسوایی نتانیاهو و همسرش

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مورد بازجویی قرار گرفت


به نظر می رسد فساد برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی یک ضرورت است. ایهود اولمرت ، نخست وزیر از سال 2006 تا 2009 ، به دلیل دستمزد خود در سال 2015 به شش سال زندان محکوم شد.

معاریو گفت: “رژیم صهیونیستی در گودال فساد فرو رفته است و اسرائیلی ها به ویژه به انواع مختلف فساد سازمان یافته در دفاتر خود عادت کرده اند.”

این وضعیت باعث می شود مردم سرزمینهای اشغالی به این باور برسند که هیچ فرد سالم دیگری در تجهیزات دولتی باقی نمانده است زیرا همه مدیران و نمایندگان دولت پیچیده به دنبال تأمین منافع خود هستند. در محافل دولت تقریباً هیچ چیز با پول ، تعصب و نفوذ وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی در چاله فساد فرو رفته است و اسرائیلی ها به طور فزاینده ای به انواع مختلف فساد سازمان یافته در دفاتر خود عادت می کنند.

معاریو در گزارش خود علل فساد گسترده را ذکر می کند. سو Ab استفاده از قدرت در خدمت به مردم ، توزیع غیرشفاف دارایی ها بین افراد و شرکت ها ، نبود سیستم عدالت عادلانه از جمله موارد ذکر شده در این گزارش است که منجر به استخدام مقامات فاسد در سمت های مهم شده است. و چرخه مداوم فساد اداری.

قوانین اسرائیل نه تنها قدرت مبارزه با فساد را ندارد ، بلکه راهی را برای مجرمان فراهم می کند تا موقعیت سیاسی خود را پس از اجرای مجازات نشان دهند. طبق قانون ، شخصی که به جرم جنایی محکوم شده است ، ممکن است پس از محکومیت به زندگی سیاسی بازگردد.

بدیهی است که یکی از پیامدهای مخرب فساد اداری در دولت ، فقر گسترده جامعه است. در گزارش دیگری ، همان روزنامه معاریو از میزان فقر در سرزمین های اشغالی نام برده است. به گفته این روزنامه ، سطح زندگی رژیم صهیونیستی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و 23٪ از اسرائیلی ها زیر خط فقر زندگی می کنند. این مقاله همچنین اثر پارگی تاج را رد نکرد.

بیش از دو میلیون نفر در مناطق تحت پوشش زیر خط فقر زندگی می کنند

برای اولین بار پس از بحران اقتصادی 2008 ، بهزیستی و معیشت فلسطین اشغالی سقوط کرده است ، به گفته Maariv ، بیش از 2 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند. سطح سود عمومی 4.4٪ کاهش یافته است. حدود 35.8٪ از اعراب ساکن اسرائیل در فقر شدید زندگی می کنند. بیش از 700،000 فقیر در بخش عرب و بیش از 500،000 فقیر در بخش یهودی زندگی می کنند.

قوانین اسرائیل نه تنها قدرت مبارزه با فساد را ندارد ، بلکه زمینه ای را برای نشان دادن موقعیت سیاسی یک مجرم پس از گذراندن مجازات فراهم می کند.

به گفته معاری ، میزان این فساد فقط در سطح دولت و وزرا نیست ، بلکه آژانس های محلی و شهرداری ها نیز هستند.

یکی از دلایلی که اسرائیل نتوانسته است یک دولت فراگیر را به قدرت برساند فساد سیاستمداران در همه سطوح است. مردم به کسی اعتماد ندارند که برای تشکیل کابینه ای قدرتمند و مراقبت از نمای داخلی و خارجی به آن رای دهند. نقش بنیامین نتانیاهو روشن است. همین اتهام فساد غیر میلیون دلاری در خرید زیردریایی ها برای وی کافی است. اما وضعیت بنی گونتر ، رهبر حزب آبی و سفید نیز خوب نیست. وی همچنین در سمت خود به عنوان رئیس یک شرکت به فساد مالی متهم شد و در اواسط ماه فوریه دادستان اسرائیل دستور داد که پرونده او را تحقیق کند.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا