بین الملل

صلح ترامپ برای خاورمیانه چه چیزی به ارمغان می‌آورد؟

گاردین انگلیس در تحلیلی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی را در نتیجه تلاش های ترامپ بررسی کرد.

در آغاز این تجزیه و تحلیل ، بیان شد که توافق نامه ها موجب بی عدالتی ، مجازات افراد ضعیف و ترویج طمع ، سیاه نمایی و قاچاق اسلحه آنها می شود ، هیچ ارتباطی با صلح ندارد و ادامه نخواهد یافت. این ناپاکی است که همه چیز با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد و به راحتی توسط کاخ سفید انجام می شود.

گاردین گزارش داد: “صلح همیشه پذیرفته شده است ، اما بدون هیچ هزینه ای و توصیه های اسرائیلی ترامپ با خشونت حقوق فلسطین را تضعیف کرده است.” امارات و بحرین همچنین با امضای توافق نامه عادی سازی با اسرائیل ، برنامه صلح عربی 2002 را که به رسمیت شناختن تأسیس یک کشور پایدار و مستقل فلسطین پیش بینی شده بود ، نقض کردند. توافق نامه ای که با وعده تجارت پیشرفته اسلحه ایالات متحده و فرصت های سودآور تجارت و تجارت شیرین شده است.

بر اساس این گزارش ، دوستان جدید اسرائیل نباید افتخار کنند زیرا هر دو کشور سابقه زندان و سو abuse استفاده از رقبا و بی توجهی به حقوق زنان و کارگران مهاجر را دارند.

گاردین نوشت: “علاوه بر این ، اگر جنگی بین رژیم صهیونیستی و دشمن آن ، ایران وجود داشته باشد ، هر دو کشور عربی مورد توجه قرار می گیرند.” ارتش امارات متحده عربی بیشتر به بمب گذاری غیرنظامیان در یمن و لیبی مشهور است.

به گفته گاردین ، ​​ترامپ اکنون در ازای پس گرفتن وتو از درخواست سودان برای کمک مالی از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ، سود مورد نیاز خارطوم ، سودان را مجبور به پذیرش اسرائیل می کند. بر اساس این توافق نامه ، خارطوم در ابتدا مجبور به پرداخت 335 میلیون دلار شد و ادعا كرد كه ایالات متحده سودان را به قربانیان تروریسم آمریكا بدهكار است. سودان به جای توافق از لیست طرفداران تروریست خارج شده است که این اقدام خیرخواهانه ای نیست و واشنگتن باید این کار را سال گذشته پس از سرنگونی عمر البشیر انجام می داد.

بر اساس این تجزیه و تحلیل ، جدیدترین کلاهبرداری “صلح در زمان ما” از طرف ترامپ مربوط به مغرب است. وی با نادیده گرفتن قطعنامه های سازمان ملل بدون مشورت با مردم صحرای غربی و کشورهای همسایه مانند الجزایر ، موریتانی و همچنین اتحادیه آفریقا یا اتحادیه اروپا ، وی به جای طبیعی ، حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت. روابط با رژیم صهیونیستی. جبهه سریع و قابل پیش بینی پولیساریو ، با ادعای حاکمیت منطقه ای ، دنباله رو شد و در نتیجه ، توافقنامه آتش بس 29 ساله بین مراکش و پولیساریو را شکست. همانند فلسطینی ها ، مردم صحرای غربی نیز خیانت شده اند و ظاهراً عده معدودی در جهان به این واقعیت پی برده اند.

به گفته گاردین ، ​​ترامپ به قصد تکریم از خود پیوند غیرقابل کنترلی بسته و امیدوار است بتواند از شکست چهار ساله سیاست خارجی بهبود یابد و آنچه عرب و ضد ایرانی می داند اتحاد

براساس این گزارش ، هیچ کس در واشنگتن نظری ندارد. جان بولتون ، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید ، ترامپ را به دلیل خیانت به مردم صحرای غربی به دلایل خودخواهانه به شدت انتقاد کرده است. بولتون افزود: تصمیم سریع ترامپ خطر ایجاد آتش بس در منطقه آتش سوزی را ایجاد می کند.

در پایان این گزارش آمده است: “پس از این همه آسیب ، ترامپ اکنون به دنبال غنیمت ترین ، معامله بین عربستان سعودی و اسرائیل است.” مخالفت رهبران سعودی تاکنون تشویق ترامپ از اظهارات عمومی را نادیده گرفته اند. اما او به این کار ادامه خواهد داد. برای ترامپ ، ترکیب مقامات اسرائیلی و سعودی از نظر آنچه منافع سیاسی و اقتصادی می داند ، صرف نظر از نقض وعده ها و افرادی که متضرر می شوند ، می تواند “توافق قرن” باشد.

23311312

دکمه بازگشت به بالا