بین الملل

ترامپ: از «تست‌های ادراکی» برای نامزدهای ریاست جمهوری حمایت می‌کنم

ترامپ گفته، نباید برای ریاست جمهوری محدودیت سنی وضع کرد و حمایتش را از آزمون‌های شایستگی ذهنی برای کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابات آمریکا اعلام کرد.

به گزارش نازک نارنجی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: من حامی این تست هستم. یک تست ادارکی در سال ۲۰۲۰ در مرکز درمان ملی نظامی “والتر رید” انجام دادم. من آن را انجام دادم. همه چیز خوب بود.

اما رئیس جمهوری سابق ۷۷ ساله آمریکا درباره عملی بودن نیاز به چنین آزمایشی تردید کرد و گفت: افراد زیادی هستند که می‌گویند چنین آزمونی برخلاف قانون اساسی است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که وی کاندیدای پیشروی جمهوری خواهان در رقابت با جو بایدن، رئیس جمهوری ۸۰ ساله و کنونی آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ضرورتی برای یک نسل جدید به منظور زمامداری کشور است یا خیر، گفت:‌ همیشه زمان برای یک نسل جدید است. بسیاری از بزرگترین سران جهان اکنون در دهه ۸۰ زندگی خود هستند.

سن روسای جمهوری کنونی و سابق آمریکا سوالاتی را در این باره به وجود آورده که آیا آنها برای زمامداری این سمت مناسب هستند یا خیر و سایر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نیز این مساله برای این گفتمان استفاده کرده‌اند که ترامپ و بایدن رهبران موثری نخواهند بود.

ترامپ اما می‌گوید که مشکل بایدن فراتر از سن اوست و افزود: فکر نمی‌کنم بایدن خیلی پیر باشد بلکه او بی عرضه است. این مشکلی بزرگتر است.

بایدن اگر مجدد انتخاب شود، در دوره بعدی ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد بود و مساله سن او در ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا