بین الملل

ترامپ: کارزار انتخاباتی برایم دشوار شده است اما برنده خواهیم شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مریک گارلند، دادستان کل، «پرونده‌های جعلی علیه من تشکیل داده‌اند، بنابراین کارزار انتخاباتی برای من دشوار شده است. تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. این اقدامات باید خلاف قانون اساسی باشد. اما به هر شکل ممکن، ما برنده خواهیم شد!!!

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه به وقت محلی در شبکه اجتماعی خود ” تروث سوشیال” افزود: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مریک گارلند، دادستان کل، «پرونده‌های جعلی علیه من تشکیل داده‌اند، بنابراین کارزار انتخاباتی برای من دشوار شده است. تاکنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. این اقدامات باید خلاف قانون اساسی باشد. اما به هر شکل ممکن، ما برنده خواهیم شد!!!»

ترامپ همچنین روز جمعه از شبکه فاکس نیوز انتقاد کرد و گفت که این شبکه نتیجه نظرسنجی ها را نادیده گرفته است زیرا در نظرسنجی ها جو بایدن و ران دسانتیس فرماندار فلوریدا به عنوان دو رقیب اصلی خود، پیشتاز است.

وی نوشت: «چرا فاکس اند فرندز از انتشار نظرسنجی‌های که من در آنها بایدن و دسانتیس را شکست می‌دهم، خودداری می‌کند؟ دسانتیس ۴۰ درصد کمتر از من کسب کرده است و دیگر نمی تواند به من برسد. جای تعجب نیست که اعتبار این شبکه بسیار پایین است!!!»

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ۱۲ مرداد ماه با حضور در دادگاه فدرال واشنگتن، اتهامات وارده مبنی بر توطئه برای تغییر نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا را رد و اعلام بیگناهی کرد و قرار است جلسه بعدی دادگاه برای رسیدگی به این پرونده ۲۸ ماه میلادی جاری (اوت/ آگوست) تشکیل شود.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در پرونده جدید خود با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تایید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رای‌ دهندگان روبرو است.

برای اولین بار، آمریکا قرار است یک رئیس جمهور سابق خود را به دلیل تلاش برای از بین بردن نظام دموکراتیک محاکمه کند. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است، با وجود شکست در انتخابات، “او مصمم بود که در قدرت بماند. “

این کیفرخواست جزئیات یک توطئه ادعایی از سوی ترامپ برای براندازی اراده رای دهندگان در سال ۲۰۲۰ را به صورت واضح توضیح می دهد.

این کیفرخواست اعلام می کند که تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، مختل کردن سنت انتقال اختیاری قدرت بین روسای جمهور آمریکا است که برای اولین بار توسط جورج واشنگتن آغاز شد. وی در سال ۱۷۹۶ حاضر نشد یک دور دیگر رئیس جمهور آمریکا شود تا “مردم سرنوشت خود را انتخاب کنند. “

کیفرخواست ۴۵ صفحه ای جدید علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، این کشور را به مرحله ای بی سابقه وارد کرده است.

بر اساس یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده آمریکا ، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و جنجالی این کشور به رغم اتهامات کیفری و داشتن پرونده های مختلف، بر رقبای خود در حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوی ۲۰۲۴ آمریکا برتری دارد و نامزد پیشتاز این حزب است.

310310

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا