بین الملل

مهلت ۱۰ روزه به ترامپ برای تحویل داوطلبانه خود به دادگاه جورجیا

دستگاه قضایی آمریکا در ایالت جورجیا به رئیس‌جمهور سابق این کشور ۱۰ روز فرصت داد خود را داوطلبانه تحویل دادگاه دهد.

به گزارش نازک نارنجی، روز سه‌شنبه، دستگاه قضایی ایالات متحده در ایالت جورجیا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و ۱۸ نفر را به اخاذی و ارتکاب تعدادی جرم در ارتباط با تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ متهم کرد.

«فانی ویلیس»، دادستان شهر فولتون طی یک کنفرانس مطبوعاتی در آتلانتا، مهلتی ۱۰ روزه را برای ترامپ و دیگر متهمان این پرونده جهت تسلیم داوطلبانه خود به دادگاه اعلام کرد.

ویلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت که به متهمان از جمله مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید، رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و سایر دستیاران تا ۲۵ اوت مهلت می‌دهد تا خود را تسلیم کنند.

به گزارش روسیا الیوم، دادستان شهرستان فولتون با متهم کردن ترامپ و ۱۸ نفر درگیر در این پرونده، به قانون «سازمان های فاسد و اخاذی» معروف به قانون «RICO» که در جورجیا اعمال می‌شود و برای آن مجازات‌های حبس از ۵ تا ۲۰ سال در نظر گرفته شده است، استناد کرد.

ویلیس اظهار داشت که متهمان به جای پایبندی به سازوکار قانونی در ایالت جورجیا به یک طرح اخاذی جنایی برای به چالش کشیدن انتخابات دست زدند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت را باطل کنند.

وی تأکید کرد می‌خواهد محاکمه که شامل همه متهمان می‌شود، ظرف شش ماه آغاز شود و تعیین جدول زمانی به عهده قاضی است.

این فهرست اتهامات شامل ۴۱ اتهام از جمله اظهارات نادرست، ارائه مدارک جعلی، جعل هویت، تحت فشار قرار دادن شهود، ارتکاب یک سری جرایم اطلاعاتی و ارائه شهادت دروغ است.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا