وزیر نفت: اجماع در تصمیم‌گیری نیازمند حوصله و مذاکره است

وزیر نفت گفت: تصمیم اعضای اوپک در مورد چگونگی تمدید توافق برای کاهش تولید نفت در جلسه فردا (4 دسامبر) با اعضای غیر اوپک پیش بینی شده است. فردا روز مهمی است و توافق در تصمیم گیری صبر و مذاکره می خواهد.

به گزارش نازک نارنجی ، بیژن زنگنه امشب (دوشنبه ، 4 دسامبر) پس از صد و هشتمین نشست اوپک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز ، موضوع تمدید توافق نامه کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه ای مطرح می شود ، حتی اگر برخی از اعضای اوپک شکایت کنند که توافق نامه اوپک در مورد عدم رعایت تصمیمات قبلی برخی دیگر از اعضای وجود دارد ، و این شکایات برای جلوگیری از بزرگنمایی تصمیم کافی نیست توافق نامه فعلی. نگرانی اصلی اعضای اوپک نحوه همکاری اعضای غیر اوپک است.

وی با بیان اینکه اتخاذ چنین تصمیمی برای اکثر اعضای اوپک بدون حمایت اعضای غیر اوپک دشوار است ، افزود: جلسه اوپک برای استراحت به تعویق افتاد و تا جلسه بعدی در اوپک پلاس ؛ چرا مذاکره می کنیم و حوصله داریم به نتیجه برسیم.

زنگنه گفت: “مسئله روسیه و قزاقستان است.” نظر قزاقستان این است که تولید نباید کمتر از 7.7 میلیون بشکه باشد و طبق توافق قبلی ، سطح کاهش تولید باید به 5.7 میلیون بشکه در روز برسد.

وزیر نفت در پاسخ به این س positionال که موضع ایران در این باره چیست ، گفت: ما با آنچه اکثریت انتخاب کرده اند موافق هستیم.

زنگنه گفت حتی واکسن های کرونا نیز انتظارات را افزایش می دهد و حتی اگر پیش بینی ها حاکی از آن باشد که رشد اقتصادی بلوک های اقتصادی در سال آینده مثبت خواهد بود ، از منفی 4 تا مثبت 4 ، وضعیت بازار ضعیف است و تقاضای عرضه زیاد است. مائو با بنابراین ، اوپک در چنین شرایطی خردمندانه است.

وی در مورد قیمت نفت در بودجه گفت: دولت 40 دلار تخمین می زند که رقم محافظتی برای ما است.

زنگنه در پاسخ به این سال که چگونه ایران پس از تحریم ها به بازار نفت باز خواهد گشت ، گفت: همانطور که قبلاً گفتم ، تا زمانی که تحریم هایی وجود داشته باشد ، من در مورد مسائل مربوط به تولید و تولید نفت صحبت نخواهم کرد. صادرات به ایران.

یکصد و هشتمین نشست اوپک در (4 دسامبر) برگزار شد و تصمیم در مورد نحوه تمدید توافق برای کاهش تولید نفت در جلسه فردا در کشورهای غیر اوپک ارائه شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا