بین الملل

روسیه برای تحویل اس۴۰۰ منتظر تصمیم ترکیه است

یک مقام ارشد روسی امروز (دوشنبه) گفت که مسکو اولین قرارداد تحویل سامانه های دفاع هوایی S-400 ترکیه را اجرا کرده و توافق دوم به تصمیم آنکارا بستگی دارد. .

به گزارش خبرگزاری تاس ، سرگئی چامزوف ، رئیس گروه ایالتی روستک ، گفت: “توپ در حال حاضر در خاک ترکیه است و این کشور باید تصمیم بگیرد که محموله دوم S-400 را تحویل دهد یا نه.” ما منتظر شرکای خود هستیم. گفتگوها برای همکاری در آینده ادامه دارد. ما همچنین در مورد امکان ساخت قطعات بحث می کنیم.

وی گفت: “سیستم های دفاع هوایی S-400 دارای فن آوری های پیشرفته ای هستند.” در جای دیگر ، همکاری دفاعی بین ترکیه و روسیه وجود دارد. این یک توافق نامه منحصر به فرد است زیرا ما با یک عضو ناتو قرارداد بسته ایم.

در سال 2017 ، مسکو توافق نامه ای برای تحویل سیستم های دفاع هوایی S-400 با ترکیه امضا کرد. ترکیه اولین عضو ناتو است که این سیستم ها را در روسیه خریداری می کند و این امر باعث نگرانی واشنگتن و سایر اعضای ناتو شده است.

واشنگتن می گوید تصمیم ترکیه برای خرید سامانه ها مشارکت این کشور در تولید مشترک جنگنده های F-35 غیرممکن است. ایالات متحده همچنین تهدید به تحریم آنکارا برای خرید سیستم های روسی خود کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا