بین الملل

مبارزه با تروریسم و امنیت مرزی؛ محور دیدار وزیران دفاع ترکیه و عراق

وزیر دفاع عراق در جریان سفر به ترکیه با همتای ترکیه ای خود دیدار کرد. در این دیدار درباره اقدامات لازم برای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهای مشترک گفتگو شد.

به گزارش نازک نارنجی به نقل از الجزیره، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، یاشار گولر، وزیر دفاع در دیدار با ثابت محمد العباسی، همتای عراقی خود به بررسی اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها پرداختند.

گولر پس از این دیدار گفت: در این دیدار مسائل مربوط به همکاری دو کشور در زمینه صنایع نظامی و دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تاکید شد عراق و ترکیه که دارای پیوندهای تاریخی و اجتماعی قوی هستند، دو کشور برادر و همسایه هستند که در یک جغرافیا زندگی می‌کنند.

این دیدار درحالی انجام شده است که ترکیه به بهانه انفجار تروریستی یکشنبه در آنکارا حملات خود به اقلیم کردستان عراق را تشدید کرده است.

روز یکشنبه رسانه‌ها از وقوع انفجاری در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا خبر دادند. وزیر کشور ترکیه در پی این حمله گفت که یک حمله «تروریستی» در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان آنکارا، بمب‌گذاری کنند.

به گفته وزیر کشور ترکیه، این دو تروریست سوار بر خودرو مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه انفجاری را انجام دادند و یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد؛ اما دومی خنثی شد. در جریان این انفجار و درگیری با تروریست‌ها، دو مأمور پلیس ترکیه جراحت سطحی برداشتند.

در پی این حمله یک منبع دولت ترکیه از احتمال تشدید عملیات‌ آنکارا در خاک سوریه و عراق درپی انفجار تروریستی یکشنبه خبر داد.

در همین راستا، منابع عراقی چهارشنبه شب از حمله هوایی ارتش ترکیه به چند نقطه در استان‌های سلیمانیه و اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

ترکیه هر از گاهی مناطق مختلف شمال عراق را به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک هدف حملات خود قرار می‌دهد. بغداد این حملات را مصداق «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق» دانسته و بارها خواستار توقف حملات ترکیه شده است.

انتهای پیام 

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا