بین الملل

دیدار ظریف با رئیس مجلس عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) برای دومین مقصد سفر خود به منطقه و پس از سفر به دوحه وارد بغداد می شود ، به ملاقات با مقامات عراقی ادامه داد. پارلمان این کشور تشکیل جلسه می دهد.

در این دیدار ، وزیر امور ایران بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد ادغام منطقه ای تأکید کرد و از نقش سازندگی عراق در این زمینه استقبال کرد.

ظریف با تأکید بر اینکه مشاهده تصمیم پارلمان عراق در مورد عقب نشینی نیروهای خارجی احترام به حاکمیت عراق است ، افزود: آمریکایی ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در زمین عراق به شهادت رساندند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از انتخابات پیش رو در ایران و عراق به عنوان نمادی از حاکمیت مردم دو کشور یاد کرد و برای عراق در پیگیری انتخابات صلح آمیز آرزوی موفقیت کرد.

* الحلبوسی از شرایط گسترش تجارت بین ایران و عراق حمایت می کند

سخنگوی پارلمان عراق ، محمد الحلبوسی ، همچنین نقش دولت و پارلمان عراق را در کمک به ایجاد یک کشور صلح آمیز در منطقه و حمایت از گسترش تجارت بین ایران و عراق تشریح کرد.

به گزارش فارس ، وزیر امور مدنی اسلامی ایران پیش از این با فواد حسین وزیر امور خارجه و برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرده بود. وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای عراقی خود از نقش عراق در منطقه استقبال کرد و از اقدامات اخیر داعش در عراق ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت پیگیری قتل شهید سلیمانی و افراد وابسته وی تأکید کرد.

در جلسات رئیس جمهور عراق ، وزیر امور عمومی بر اهمیت نقش و حضور تأثیرگذار عراق در فعالیت های منطقه ای تأکید کرد و بر لزوم وجود یک سیستم امنیتی منطقه ای با همه جانبه تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

رئیس هیئت دیپلماتیک همچنین با شخصیت های برجسته اهل سنت و برخی از سران قبایل عراق دیدار کرد.

وی قرار است فردا (سه شنبه) به منطقه کردستان عراق سفر کند و با مقامات عراقی دیدار کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به قطر سفر کرده و با امیر و وزیر امور عمومی این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا