اقتصادی

نتیجه نشست اوپک پلاس مشخص شد

وزیر نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس به روسیه و قزاقستان اجازه داده است برای 2 فوریه و مارس تولید 150،000 بشکه در روز را افزایش دهند. آنها برای ماه مارس به توافق رسیدند.

به گزارش نازک نارنجی ، 23 عضو و غیرعضو سازمان کنفرانس ویدئویی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ، در حالی که اجازه افزایش محدود تولید برای روسیه و قزاقستان در فوریه و مارس 2021 را داد ، با کاهش تولید موافقت کردند 7،125،000 بشکه در روز برای فوریه و 7،50،000 بشکه در ماه مارس.

بر اساس این توافق نامه ، روسیه و قزاقستان باید تولید 5000 بشکه در روز در فوریه و مارس را افزایش دهند. این بدان معنی است که کل افزایش تولید روزانه در دو کشور در ماه های گفته شده 150،000 بشکه خواهد بود ، کشورهای دیگر نیز افزایش تولید را متوقف می کنند.

سهم روسیه از افزایش در فوریه و مارس سال جاری 65000 بشکه در روز و قزاقستان 10 هزار بشکه در روز خواهد بود.

اعضای اوپک پلاس همچنین تصمیم گرفتند جلسه ای را در ماه فوریه در سومین روز این ماه در سطح کمیته مشترک وزیران برای نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک پلاس و نشست بعدی وزارت اوپک پلاس برگزار کنند. در ماه مارس برای بررسی آخرین تحولات.

اعضای اوپک به دلیل ممنوعیت ها و قرنطینه ها در بسیاری از نقاط جهان که تقاضای سوخت را کاهش داده اند ، میزان عرضه نفت خود را به رکورد کمتر از سال 2020 کاهش دادند.

اعضای کشورهای ائتلاف عرضه نفت خود را از 9.7 میلیون بشکه در روز بین ماه مه تا ژوئیه 2020 محدود کردند و سپس میزان عرضه روزانه خود را از آگوست سال گذشته به 7.7 میلیون کاهش دادند. بشکه در روز ، از اول ژانویه 2021 به 7 میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسد.

افزایش عرضه 75000 بشکه ای تاثیری در تولید اوپک پلاس ندارد

بیژن زنگنه – وزیر نفت در این نشست با هدف افزایش تولید 75000 بشکه ای در روسیه و قزاقستان برای ماه های فوریه و مارس اعلام کرد و گفت که این تغییر در تولید تاثیری بر تولید اوپک پلاس و بازار جهانی ندارد .

وی در مورد نتیجه این نشست گفت: “تصمیم بر این شده است كه به دلیل مشكلات پیش روی روسیه و قزاقستان و توافق با آنها در عربستان سعودی ، روسیه و قزاقستان برای فوریه و 75 روزانه 75000 بشكه در روز تولید كنند هر روز برای ماه مارس. ” هزار اسلحه اضافه کنید.

وی با اشاره به اینکه در واقع ، این افزایش 75000 بشکه ای هیچ تأثیر قابل اندازه گیری بر تولید ندارد و در واقع ساخت اوپک و غیر اوپک تغییر بزرگی نیست ، افزود: درست است.

وزیر نفت تأکید کرد: با توجه به زمستان ، این کشورها مصرف داخلی بالایی دارند و این تغییر تاثیری در بازار جهانی نخواهد داشت و تا 40 میلیون تن تولید را اندازه گیری نمی کند.

زنگنه در پاسخ به این س thatال که هیچ کشوری حاضر نبود داوطلبانه تولید خود را کاهش دهد تا هزینه این افزایش تولید را بپردازد ، گفت: هنوز به طور رسمی اعلام نشده است ؛ ممکن است در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا