علمی و پزشکی

تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا درباره احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها؛ امروز

معاون وزیر بهداشت گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یک پیشنهاد است، اما ستاد ملی کرونا باید تصمیم‌گیری کند. این دستورالعمل با دستورالعملی که از قبل اعلام کرده ایم برای این مراکز نیز قابل اجراست. اما چون پروتکل ها به درستی رعایت نمی شد، پیشنهاد تعطیلی را دادیم که در نهایت ستاد از همه لحاظ تصمیم گیری می کند.

به گزارش نازک نارنجی، دکتر. کمال حیدری گفت: باید در بحث کرونای آمیکرون تجدید نظر کنیم و با برگزاری جلساتی بعدازظهر و شنبه تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم.

وی افزود: نظر ما این است که محدودیت‌هایی به‌ویژه در حوزه‌هایی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، نظارت بر مترو و اتوبوس، بررسی مسافران در هواپیما و اتوبوس‌های بین‌شهری اعمال شود و سایر موارد برای دسترسی به خدمات با کارت واکسن باید انجام شود. و این موضوع نیازمند استقرار سامانه هوشمند انتظار و نظارت جدی است.

وی گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یک پیشنهاد است، اما رئیس‌جمهور کرونا باید تصمیم بگیرد. این دستورالعمل با دستورالعملی که از قبل اعلام کرده ایم برای این مراکز نیز قابل اجراست. اما چون پروتکل ها به درستی رعایت نمی شد، پیشنهاد تعطیلی را دادیم که در نهایت ستاد از همه لحاظ تصمیم گیری می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا