بین الملل

میدان التحریر عراق در تسخیر حامیان فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، صبح امروز جمعه (۱۳ اکتبر) صدها نفر از عراقی‌ها برای اعلام حمایت از فلسطین به میدان التحریر در مرکز بغداد آمدند.

خبرنگار پایگاه خبری «بغداد الیوم» گزارش داد: صدها نفر از مردم عراق امروز در میدان التحریر تجمع کردند و در حمایت از آرمان فلسطین نماز جماعت برگزار کرده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات خواهند کرد.

 

«سید مقدی الصدر»، رهبر جنبش صدر طی روزهای گذشته این خواستار تظاهرات میلیونی در میدان التحریر در مرکز بغداد برای حمایت از فلسطینیان شده بود؛ امروز از نیروهای امنیتی و شیوخ قبایل تا جوانان عراقی و اساتید دانشگاه در این مراسم شرکت دارند.

مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس هم در بیانیه‌ای از ملل اسلامی و کشورهای عربی خواسته بود تا برای اعلام حمایت از عملیات طوفان الاقصی، امروز جمعه را به خیابان بیایند.

نبرد طوفان الاقصی یک هفته گذشته با حمله موشکی غافلگیرانه توسط مقاومت اسلامی حماس علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، آغاز و تاکنون با پیش‌روی حملات مقاومت به حیفا و تل‌آویو ادامه دارد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا