بین الملل

فلسطین از آمریکا خواست برای مهار شهرک‌سازی فورا وارد عمل شود

نخست وزیر از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار میانجیگری سریع و م byثر دولت آمریکا برای جلوگیری از گسترش استعمار صهیونیستی شد.

به گزارش نازک نارنجی ، روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی ، محمد آشتیا ، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ، در نشست هفتگی دولت خود در رام الله گفت که اشغالگران تصمیم به ساخت بیش از 12000 واحد مسکونی در کرانه باختری و مرکز حل و فصل مشروعیت بخشید. وی خاطرنشان کرد که همه این طرح ها با قطعنامه شهرک های شورای امنیت مغایرت دارند.

وی گفت: “گسترش استعماری شهرک ها در سرزمین های اشغالی ، منطقه جدیدی است که خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و باعث از بین رفتن تلاش های بین المللی برای ساخت یک کشور مستقل فلسطین در مرزهای بیت المقدس شرقی در 4 ژوئن خواهد شد.” پیش نویس قانون مشروعیت بخشیدن به مرکز حل و فصل و کلیه اقدامات کنست (پارلمان اسرائیل) مغایر با قطعنامه شورای امنیت در مورد حل و فصل ، به ویژه قطعنامه 2334 است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و نمازگزاران را محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این تخلفات قبل از تداوم تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.

وی همچنین حبس چندین نامزد قدس اشعلی و ممنوعیت کنفرانس مطبوعاتی جناح های شرکت کننده در انتخابات مجلس را محکوم کرد. انتخابات پارلمانی که در 22 مه برگزار می شود.

“دولت به تلاش های خود با شرکای بین المللی برای رفع موانع اسرائیل و تسهیل گزینش انتخابات در اورشلیم ادامه می دهد و در این راستا ، ریاض مالکی وزیر روابط به بروکسل سفر کرد تا از جامعه بین المللی در همه تلاش ها برای حمایت از موضع فلسطین حمایت کند. ، “او گفت. در رابطه با برگزاری انتخابات اورشلیم بسیج شوند.

وی افزود: ما اطمینان داریم که شرکای بین المللی ما به موقع می توانند از موانع رویه برنامه انتخاباتی و اختیارات قانون اساسی عبور کنند و دولت برای موفقیت روند دموکراتیک و انتخابات تلاش می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا