بین الملل

تظاهرات آرام التحریر؛ دوست دید، دشمن ندید/ نیروهای آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “یوسف الرشید” در میدان تحریر بغداد شاهد تجمع میلیون ها نفر بود که برای تجلیل از اولین سالگرد در تظاهرات مسالمت آمیز از سراسر استان عراق شرکت کردند. در شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ، رهبران مقاومت. خشم و کینه خود را از ادامه اشغال نیروهای آمریکایی ابراز کنند.

تجمع در عراق

براساس این گزارش ، میلیون ها عراقی در سراسر کشور ، از جمله میدان تحریر ، به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق اعتراض کردند ، پرچم عراق را سوزاندند و خواستار ترک آنها با توجه به برنامه. این اقدام را می توان آغاز واقعی احیای حاکمیت ملی دانست و دولت باید برای تسهیل این هدف گام های جدی بردارد. مردم می گویند که دولت مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق ، نقش مهمی دارد ، عدم مداخله در بازی آمریکایی برای به تأخیر انداختن عقب نشینی نیروهای آمریکایی و پیگرد قانونی افراد درگیر این جنایت فجیع

وی گفت: “تظاهرات میلیون ها عراقی ، علیرغم پوشش گسترده آنها در رسانه های منطقه ، به ویژه برای غرب حساس است.” او کینه توز و پیچیده است. از خیابان های کشورمان این پیام ارسال می شود که جوانان میهن و کشور عراق روح میلیون ها بدن هستند ، آنها با سختی ها و مشکلات و طوفان و زلزله روبرو هستند. آنها را نابود نکنید آنها همچنین به دشمنان عراقی هشدار دادند که مردم و جنبش مردمی آماده هستند تا از هرگونه تجاوزگری جلوگیری کرده و از حریم آنها محافظت کنند.


بیشتر بخوانید:

مردم عراق برای شهدای فرمانده ارزش قائل هستند و به آنها مشاغل دولتی می دهند


رشید در گزارش خود گفت: هدف از حضور و مشارکت مردم در تظاهرات را با شعارهای مجریان می توان فهمید. آنها به هیچ یک از احزاب سیاسی ، پارلمان و جناح های دولتی تعلق ندارند ، اما می خواهند جنایتی را که به دستور دونالد ترامپ ، رئیس جمهور برکنار شده آمریکا علیه رهبران مخالف انجام شده ، محکوم کنند. خواسته مردم عراق روشن است. باید حاکمیت ملی احیا شود ، خون سرداران شهید مقاومت باید انتقام بگیرد و نیروهای آمریکایی باید از کشور اخراج شوند.

مراسم عراق

وی در خاتمه گزارش خود نوشت: تظاهرکنندگان پرچم های عراق را با حشدالشعبی به اهتزاز درآوردند و تصاویر شهیدان سلیمانی و مهندس بر روی دست و صورت آنها دیده شد. در شهرها و مناطقی از عراق. در شعارهای آنها اشاره ای به حزب گرایی ، با دولت یا مبارزات انتخاباتی یا مبارزات انتخاباتی نشده است. نیروهای امنیتی در میدان ها ، تقاطع ها و بزرگراه ها مستقر بودند و البته اطمینان حاصل کردند که در تظاهرات مسالمت آمیز هیچ گونه خشونت و مزاحمت ایجاد نخواهد شد. تظاهرکنندگان بازداشت شدگان را مشاهده کردند و با مردم ، پلیس و ارتش هماهنگی کامل داشتند.

این محقق عراقی نوشت: “خون شهدای مخالف ، سلیمانی و المهندس ، نوری برای آزادگان جهان و کابوس مظلوم و مغرور است.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا