علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

قارچ گانودرما برای سنگ صفرا

بر روی کره خاکی گونه های بی شماری از موجودات مختلف در حال زیست و زندگی هستند. گونه های بسیاری شناسایی شده اند و گونه های بسیاری هنوز توسط انسان مورد شناسایی قرار نگرفته اند. هر روزه می توان خبر شناخت گونه ای جدید را در مقالات و یا اخبار دید. هر یک از گونه ها با هدفی خلق شده است و کاری را انجام می دهد. هر گونه ای سودمندی خود را دارد و با نبودن هر یک، نظم گوشه ای از ساز و کار این کره خاکی بر هم می خورد و بر زیست بوم آن منطقه و زندگی سایر موجودات آن اثر می گذارد. قیمت محصولات دکتر بیز چقدر است؟

از میان این گونه ها، شاید بتوان انسان را مضر ترین و پر آسیب ترین گونه برای طبیعت دانست. متاسفانه لطمه هایی که انسان به طبیعت و سایر موجودات وارد کرده است قابل شمارش نیست. جالب تر اینکه هر زمان در جایی به بن بست می رسد به دل طبیعت باز میگردد و بار دیگر از آن مدد جویی می کند. به همین سبب است که مصرف ترکیبات و داروهای گیاهی و ارگانیک امروزه بسیار در حال ترویج و شیوع است.

آشنایی با قارچ گانودرما

یکی از مواردی که این روزها زیاد در مورد آن می شنویم، قارچ گانودرما لوسیدوم است که به آن جان افزا هم گفته می شود. ویژگی اصلی این قارچ انرژی زایی و تنظیم عملکرد خون و ماهیچه هاست. تامین سلامت ریه رگ های خون و پوست از دیگر فواید این گونه گیاهی است. باید اشاره کرد که یکی از مهمترین فواید این گیاه برای سلامت روانی انسان تسکین اعصاب مغز، اعضای حسی و طحال، لوزالمعده و کیسه صفرا است. بیشترین اثربخشی دارویی گانودرما مربوط به سطح هاگ داران است. به همین خاطر بدون اغراق می‌توان گفت که گانودرما بدون کلاهک هاگدار دیگر نمی تواند نماد اکسیر جوانی باشد. قیمت قهوه های گانودرما بیز چقدر است؟

پرورش قارچ گانودرما

روش کشت مناسب، حفظ محرک های طبیعی کشت از جمله دما رطوبت نور خورشید، و باکتری های موجود در باد و خاک کیفیت هاگ های این قارچ را تضمین می کند. برداشت گانودرما در زمان مناسب تاثیر فواید آن را بالا میبرد. از این رو یکی از مزایای کشت مصنوعی این گیاه انتخاب بهترین زمان برای برداشت است. قهوه گانودرما و جینسینگ برای لاغری به چه شکل عمل میکنند؟

روش فراوری صحیح بعد از برداشت نیز در ادامه همان زنجیره قبلی حائز اهمیت است. از آنجا که سلول های تازه گانودرما بعد از برداشت در دفاع از خود به سرعت پژمرده می‌شوند نباید این قارچ فورا بعد از کشت، دهیدراته شود چون خاصیت ضد بیماری آن از بین میرود.

خواص قارچ گانودرما

مواد اصلی موجود در قارچ گانودرما اسیدهای گانودرمیک هستند که شباهت زیادی به تریترپنوئید ها دارند. تحقیقات بسیاری برای شناسایی مولفه های شیمیایی موثر در درمان های دارویی این ماده صورت گرفته و نشان داده‌اند که بعضی از اسیدهای گانودرمیک فعالیت های بیولوژیکی من جمله محافظت در برابر هپاتیت، تاثیرات آنتی تومور و بازدارندگی در برابر ریزش مو و پیری پوست دارد.

گانودرما و کبد

علاوه بر این قارچ ریشی احیا کننده طبیعی کبد است. تحقیقات نشان داده‌اند که انواع وحشی این گیاه حاوی مواد سم زدایی کبد هستند. به این ترتیب فعالیت رادیکال های آزاد متوقف شده و همزمان امکان احیای سلولی فراهم می‌شود. این قارچ در سنتز اسیدهای چرب و صفرا نیز نقش مهمی داشته و سم زدایی مواد شیمیایی را تسهیل می کند.

مبارزه با سرطان و مصرف گانودرما

همچنین مصرف گانودرما در کنار اشعه درمانی و دیگر داروهای ضد سرطان به عنوان یک روش درمانی مکمل برای برخی انواع سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قارچ جدای کاهش عوارض منفی شیمی درمانی مانع رشد و گسترش سلول‌های سرطانی شده و از آنجا که مانند یک واسطه ایمنی عمل می کند سیستم ایمنی را احیا و سرعت بهبود بیماری را افزایش می دهد.

چاقی و گانودرما

چاقی و افزایش وزن یکی از پیامدهای متابولیسم کند است هر چه سطح متابولیسم بالاتر باشد سوخت چربی در بدن بیشتر می شود. مصرف گیاه گانودرما ساده متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن بدن بدون بازگشت کمک می کند.

سلامت قلب با مصرف گانودرما

به علاوه مصرف گانودرما غلظت خون را کاهش داده و مانع از تجمع پلاکت‌ها می‌شود. این مزیت به نفع افراد با ریسک فشار خون بالاست نتایج تحقیقاتی نشان داده‌اند که آدنوزین نبض مرتب قلب را تنظیم می کند و از آن به عنوان داروی تجویزی برای رفع برخی مشکلات قلبی و عروقی استفاده می شود.

تاثیر مصرف قارچ گانودرما بر بیماری آلزایمر

در تحقیقاتی که دکتر را کوسکی انجام داده است اثرات قارچ گانودرما بر روی بیماری آلزایمر و نیز پارکینسون به خوبی مشخص شده است و تایید کننده تاثیرات مثبت این قارچ در کاهش آسیب‌های وارد بر بدن به واسطه بیماری آلزایمر می‌باشد.

خاصیت های ضدباکتریایی قارچ گانودرما

در سال ۱۹۹۴ بر روی عصاره آبی قارچ گانودرما مشخص شد که این عصاره در جلوگیری از رشد ۱۵ باکتری تاثیرات بسیار خوبی را دارد. این باکتری ها هم از نوع گرم مثبت بوده و هم گرم منفی. همچنین مشخص شد که استفاده از این عصاره به همراه آنتی بیوتیک های دیگر اثر آنتی بیوتیک ها را افزایش داده و بهتر از زمانی که آنتی بیوتیک ها به تنهایی استفاده شدند نتیجه می دهد.

اثر مصرف قارچ گانودرما در کاهش واکنش های آلرژیک

با توجه به مطالعاتی که بر روی این قارچ انجام شد، مشخص شده است که تری ترپنوئید های موجود در قارچ گانودرما می‌توانند از آزادسازی هیستامین در بدن جلوگیری کند و با اثر آنتی هیستامینی خود واکنش های آلرژیک را در بدن کاهش دهیم. دیگر با آلرژی خداحافظی کنید. گانودرما یک آنتی هیستامین طبیعی است و در صورت وجود ذرات آلرژی زا و حساسیت های پوستی مانع از ترشح هیستامین می شود.

 

تحقیقات در این زمینه نشان داده‌اند که مصرف قارچ گانودرما می‌تواند باعث افزایش سطح سلامتی در افراد مبتلا به سرماخوردگی، آسم، برونشیت، سینوزیت و سرفه مزمن شود. همچنین نباید از تأثیر مستقیم ریشی روی سیستم تنفسی غافل باشیم. افراد مبتلا به انواع شرایط تنفسی منجمله سرماخوردگی، سرفه مزمن، سینوزیت یا آسم و برونشیت می‌توانند با مصرف این گیاه از مزایای سلامتی آن بهره‌مند شود.

رابطه قارچ گانودرما بر جوانسازی پوست

با روند افزایش سن، روند تولید کلاژن در پوست کاهش یافته و پوست دچار چین و چروک می شود. هم چنین اکسیدان ها و رادیکال های آزاد پیرامون ما آسیب‌های بسیاری را بر سلامت پوست و موی ما وارد می‌کنند. با مصرف قارچ گانودرما می‌توان روند تولید کلاژن را بهبود بخشید و از کم شدن آن کاست. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قارچ گانودرما در جلوگیری از اثرات مخرب آن بر روی پوست بسیار موثرند.

اثر قارچ گانودرما در افزایش انرژی و رفع خستگی بدن

قارچ گانودرما دارای آدنوزین است که باعث بهبود در عملکرد قلب می شود. همچنین سطح انرژی در بدن را افزایش می دهند. از دیگر تاثیرات گانودرما این است که کبد را تصفیه می کند و باعث کاستن از خستگی فیزیکی و ذهنی می‌شود. قارچ گانودرما سرعت گردش خون را بیشتر می کند، از گرفتگی عضلات می کاهد و تنفس را تسهیل می کند. همه اینها باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به مغز رسیده و شادابی بیشتری در فرد ایجاد شود.

جالب است بدانید این گیاه دارای خاصیت افزایش انرژی بدن در مقابله با استرس است گانودرما سطح متابولیسم بدن را نرمال سازی کرده و ذهن و جسم انسان را هماهنگ و همسو نگه می دارد. تاثیر این قارچ بر وضعیت ذهنی انسان امری شناخته شده است و یکی از محبوب ترین گیاهان داروی ضد افسردگی است. چون از یک‌سو تحریک پذیری و اضطراب را کاهش داده و از یک سو و از سوی دیگر در غلبه بر افسردگی کمک می کند.

خواص دارویی گانودرما چیست؟

خواص دارویی قارچ گانودرما با قدمت ۴۰۰۰ سال به نام قارچ جاودانگی به شرح زیر می باشد:

  1. کمک به درمان بیماری های خودایمنی
  2. ایمنی و دفاعی بدن
  3. ضد فشار خون
  4. افزایش انرژی بدن
  5. سندروم خستگی مزمن
  6. کنترل بی خوابی و بهبود کیفی خواب
  7. بهبود و تقویت سلامت قلب و عروق
  8. بهبود عملکرد ریه و دستگاه تنفسی
  9. کمک به بهبود و سلامتی کبد
  10. کاهش قند خون

روش های مصرف گانودرما چیست؟

در زمان مصرف گانودرما برای دم کردن گانودرما، نیاز به آب و قارچ خشک و یا پودر شده می باشد. برای استخراج مولکول­های دارویی گانودرمای پودر شده بهتر است. هرگز از لوازم خانگی برای پودر کردن استفاده نکنید، چون به احتمال زیاد تیغه دستگاه خواهد شکست.

میزان مصرف گانودرما، استاندارد توصیه شده گانودرما روزانه بین ۳ تا ۵ گرم است، هرچند مصرف تا ۱۵ گرم نیز برای بیماری‌های جدی تجویز شده است. ۳ گرم قارچ حدودا معادل یک قاشق غذاخوری سرپر است. به منظور استخراج کامل مولکولهای دارویی، پودر قارچ را درون آب در حال جوش بریزید و بگذارید، تا ۲ ساعت دم بکشد و پس از صاف کردن دمنوش را صرف کنید. فرآیند دم کردن را تا جایی که نوشیدنی بدون رنگ و مزه شود می توانید ادامه دهید.

با توجه به مزه تلخ این نوشیدنی می توانید ترکیبات گیاهی دیگر مانند زنجبیل یا چای سبز به دمنوش اضافه کنید یا با عسل نوشیدنی را صرف کنید.

واکنش های آلرژیک از جمله دل درد بسیار نادر است، اما ممکن است رخ دهد. برای مصرف بار اول توصیه می­شود مقدار کمی از قارچ را مصرف کنید تا از واکنش­های شدید پرهیز شود.

دمنوش را تا چند روز می توانید در یخچال نگه داری کنید. بنابراین می توانید جهت صرفه جویی در وقت، مقادیر زیاد آن را یک جا دم کرده و در یخچال نگه داری نمایید.

در زمان مصرف گانودرما به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

  • بهتر است برای کسانی که مشکل معده ندارند گانودرما نیم ساعت قبل از صبحانه مصرف شود این امر جذب بدن را تضمین می کند.
  • افراد در طول دوره مصرف گانودرما از میزان فعالیت های بدنی خود تا حد ممکن بکاهند (باشگاه ورزشی و کار فیزیکی).
  • گانودرمای خالص همیشه باید با معده خالی و مکمل درمانی آن با غذا مصرف شود.
  • بدلیل خاصیت رقیق کنندگی خون و کاهش فشار خون، در صورت مصرف آسپرین یا هر رقیق کننده و کاهش دهنده فشار، مصرف آن قرص کم کم قطع شود.
  • هرگز دز بالایی از گانودرما را شروع به مصرف نکنید، میزان مصرف روزانه آن باید کم کم افزایش یابد.
  • گانودرما را با آب جوش مخلوط کنید زیرا آنزیم ها و آنتی اکسیدان های آن نسبت به دمای بالا بهتر و تاثیرگذارتر است.
  • گانودرما را پس از ولرم شدن آب مصرف کنید.
  • در زمان مصرف گانودرما، مصرف سردیجات را به حداقل برسانید.
  • روزی ۷ عدد زیتون مصرف کنید.
  • کسانی که قند خون ندارند صبح ها ۱قاشق عسل و۷ عدد سیاهدانه مصرف کنند.
  • لبنیات شیر را با شیره یا دارچین و ماست و دوغ را با پونه و نعنا و گل محمدی مصرف کنید.
  • پنیر را حتما با گردو آن هم در شب مصرف کنید.
  • همه چیز را به صورت متعادل مصرف کنید.
  • ماهی را دارچین زده مصرف کنید.
  • بعضی از ورزش­ها از جمله پیاد ه روی و نرمش بعد از مصرف گانودرما حتماً انجام شود.
  • مصرف ویتامین c به همراه این قارچ، جذب مواد را بهتر می­کند.
  • می توانید گانودرما را با عسل میل کنید.
  • در دوران شیمی درمانی، گانودرما مصرف نشود زیرا مواد شیمی درمانی قدرت قارچ را از بین می برد و حتماً بعد از شیمی درمانی مصرف شود.

 

در زمان مصرف گانودرما، چه موادغذایی نخوریم؟

 

در زمان مصرف گانودرما و دوره درمان سعی شود، مواد غذایی زیر تا حد امکان مصرف نشود:

  • سویا
  • لبنیات ( شیر و پنیر و … )
  • ماهی
  • اجیل و تنقلات (چه درختی , چه زمینی )
  • شکر مصنوعی
  • ذرت
  • گلوتن (در غلات مخصوصا گندم و جو وجود دارد)
دکمه بازگشت به بالا